נאום ה"אוי ואבוי"

גפני ופרוש מתקוטטים: 'זה לא תשמ"ט – לא צריך להשמיץ'

הפילוג במפלגות החרדיות והריצה הנפרדת מלהיט את השטח וגם את הפוליטיקאים. מאיר פרוש תועד מכריז "אוי ואבוי אם יהיה להם יותר" וזכה לנאום תגובה נוקב במיוחד מפי משה גפני. צפו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90)

המתיחות בין אגודת ישראל לדגל התורה שוברת שיאים חדשים: המהלומות בין ההנהגה הפוליטית הפוכות לגלויות. סגן השר מאיר פרוש תקף השבוע בנאום חריג את 'דגל התורה' כאשר התגובה לא איחרה לבוא בכינוס פומבי בראשות יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

סגן השר מאיר פרוש יצא בנאומו בכינוס בחירות בעיר חיפה, בנאום שכונה נאום ה"אוי ואבוי" באמירות חריגות נגד 'דגל התורה': "אוי ואבוי יהיה לציבור שלנו החסידי אם להם (לדגל התורה) יהיה משהו יותר משלנו זכרו את זה טוב", פתח פרוש את נאומו.

"אנחנו יודעים בדיוק איך חיים עם הדבר הזה גם כשיש פחות אנחנו שומעים כל הזמן את ה'קרעכצן'. כל הזמן על הקיפוח. תארו לכם מה יהיה לנו או לכם אם להם יהיה משהו יותר מכם. רבותי, כציבור חסידי אסור לנו שיהיה המצב הזה. זה אחריות לכל מי שנמצא כאן", אמר פרוש.

התגובה לא איחרה לבוא, ובכנס בחירות אמש (חמישי) תקף ח"כ גפני את נאום ה"אוי ואבוי": "מה 'אוי ואבוי'? ואם נקבל אחד יותר? אז סימן שיש לנו יותר - אוי ואבוי", פתח גפני.

"אני ידעתי תמיד שאנחנו הולכים לבחירות, כי אנחנו רוצים לדאוג לאידשקייט ולמנוע חילול ה' ומנסים למנוע דברים שיכולים לפגוע בשבת, אני יודע שהולכים לבחירות, כי צריכים להגדיר ולתת מענה לצרכי הציבור החרדי. אוי ואבוי אם הם יקבלו אחד יותר, מי זה הם? אנחנו. מה קרה אם יש לנו אחד יותר? אז נקבל אחד יותר, אם אין לנו נקבל אחד פחות".

גפני הוסיף לתהות: "מה עשינו? מה ביקשנו? ביקשנו בחירות פנימיות, אתם אומרים שמגיע לנו שלושה ולכם חמישה, אנחנו מכבדים את זה, נלך לבחירות ונעשה את זה מסודר. לא צריך להשמיץ אותנו. אנחנו לא רוצים מחלוקת - בבני ברק אין מחלוקת, בבית שמש אין מחלוקת, אני יכול להעביר אתכם על רבים מהיישובים". אמר גפנו והוסיף: "זה לא תשמ"ט. זה היה אירוע יחיד שלא יהיה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר