אברהם אבינו: החוזר בתשובה הראשון בעולם

את תכונת החיפוש האמיתית הנחיל לנו אברהם, אך למרבה הצער לרבים מאותם חוזרים לא ניתנת האפשרות להשתמש בתכונה נפלאה זו בשל "מחזירים בתשובה" בעייתיים (יהדות)

נח טוניק | כיכר השבת |
(צילום: סבי ברנס, פלאש 90)

אברהם אבי האומה היה החוזר בתשובה הראשון. הרבה לפני תעשיית החזרה בתשובה, קם לו אברהם וחיפש את קונו, חיפש את עצמו.

את תכונת החיפוש האמיתית הזו הנחיל לנו אברהם, אך למרבה הצער לרבים מאותם חוזרים לא ניתנת האפשרות להשתמש בתכונה נפלאה זו.

דור הג'אנק פוד בו אנו חיים לא פסח על אותם "מחזירים" בתשובה, שבמקום להעניק לאותם טועים בינה, רוח והעשרה רוחנית, מקצרים את הדרך ומעבירים את אותם "מחפשים" בתוך כור היתוך הבוער מפחד, תיאורים מסמרי שיער ועטיפת היהדות כדבר שיביא להם קץ למחבטי הנפש שלהם.

ברגע שעוד "מספר" השתכנע ונכנס תחת כנפי השכינה, מבחינתם הם עשו את שלהם ואותו "מספר" ימצא את עצמו מתמודד לבדו מול מערכת משומנת וצורמת של מוסדות המיינסטרים החרדי שיראו בו נטע זר - אם בכלל יראו אותו.
תעשיית גרי האריות הזו, שבמקום לתת לאדם לחזור בתשובה ולמצוא את עצמו - מחזירה אותו בתשובה, מבטלת ממנו כמעט לחלוטין את יישותו ואת תכונות הנפש הבוערות בו ומכריחה אותו להתכתב עם הזרם - מוכיחה את עצמה אמנם מבחינה מספרית - אך לא במספרים עסקינן אלא בנשמות טובות שעל כתפיהן מונחת האחריות לדורות הבאים, שבדרך כלל יעשו את הדרך ההפוכה מזו של אביהם, או לחלופין יקיימו את דברי התורה הזאת כמי שכפאו שד.

אין ספק שכל שינוי מהותי של אדם מלווה בקשיים מטבע הדברים, אך התהליך האיטי והמושכל, זה שנותן ללב ולנפש את הזמן להסתגל לאלו השינויים, מיטיב בסופו של יום עם אותם מספרים קדושים ועם זרעם הבא אחריהם.

עשרה נסיונות עבר אברהם שהכיר במנהיג הבירה, עשרה נסיונות שכל אחד מהם קשה מחברו.

לצד הכוח שטבע בנו להיות מסוגלים לדרוש ולחקור ולחזור בתשובה, הוריש לנו אותו אב קדום את הנסיונות המאתגרים בכל הליך של חיפוש האמת.

נקודת הזכות שכן ניתן למצוא, היא שבמידה ואברהם אבינו היה מחליט לחזור בתשובה בדורנו, הממסד היה מחבק אותו לאורך כל הדרך ומסיר מלפניו כל מכשול שנקרה בדרכו, וזאת כי אברהם היה כבד במקנה, בכסף ובזהב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר