הטלטלה בבחירות באלעד

סופית - פינדרוס נפסל; 'דגל' וש"ס: "נתייעץ עם גדולי הדור"

שלושת שופטי ביהמ"ש העליון דחו את עתירתן של 'דגל' וש"ס, ואישרו את החלטת 'המחוזי' שפסל את מועמדן פינדרוס מלהתמודד באלעד. התנועות הגיבו: "ה'גדולים' יורו לנו כיצד לנהוג" (חדשות חרדים)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
פינדרוס בבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופטי בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, דחו בשעה האחרונה (שני) את העתירה להכשיר את מעמדותו של יצחק פינדרוס לראשות עיריית אלעד בבחירות הקרובות, והותירו בכך את החלטת בית המשפט המחוזי לפוסלו.

שלושת השופטים, ניל הנדל, יעל וילנר ואלכס שטיין, כתבו בהחלטת הראשונית: "העתירה נדחית; אין צו להוצאות" (כספיות), והודיעו כי את נימוקיהם להחלטה הם ימסרו בשלב מאוחר יותר.

כזכור, וכפי שדווח ב"כיכר השבת" בשידור חי מבית המשפט, השופטים הקשו לאורך כל הדיון על עו"ד עמית חדד שייצג את פינדרוס בעתירה, וחזרו שוב ושוב על הנתונים שצוטטו בפסיקת בית המשפט המחוזי לגבי אורחי חייו של פינדרוס, המוכיחים לדבריהם כי אינו נחשב ככזה ש"מרכז חייו בעיר בה נערכות הבחירות,, כפי שמחייב החוק.

שידור חוזר מהדיווחים מהדיון בבית המשפט:

מדגל התורה וש"ס, שהריצו את פינדרוס, נמסר בעקבות החלטת הפסילה: "סופו מוכיח על תחילתו; אותם אנשים שהפרו הסכם חתום וברור, לא בחלו באמצעים והמשיכו לערכאות, פעלו באלימות נגד אישי ציבור והילכו אימים על רבנים, שכרו חוקרים פרטיים וביזו את גדולי התורה נשענים על בית המשפט העליון במטרה לבזות את גדולי התורה ולבטל את הכרעתם".

"אנו מודיעים, כי בשום צורה לא יהיה חוטא נשכר. נפנה לגדולי התורה שיורו לנו כיצד לנהוג. במקביל, בשעות אלה בוחנים עורכי הדין של התנועות את האפשרות להציג מועמד חילופי באם תתקבל העתירה והרב יצחק פינדרוס, שלוחם של גדולי ישראל, יפסל".

"לא מתקבל על הדעת מצב בו רוב תושבי העיר המצייתים לגדולי התורה ומונים 11 מתוך 15 מנדטים יישארו בלי מועמד. מנהג אבותינו בידינו ונמשיך לדאוג לתושבי העיר ביושר, על פי דין תורה והלכה".

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, מי שסיכויי בחירתו הנוספת לתפקיד לכאורה גדלו בעקבות החלטת ביהמ"ש העליון, מסר בתגובה להחלטה: "צר לי על החלטת שופטי בג"ץ שמנעה את התמודדות עמיתי במערכת הבחירות באלעד".

"לכל אורך הדרך הבהרתי את דעתי הנחרצת, כי הליכה לערכאות אינה הדרך לפעול. אני מתחייב לכם תושבי אלעד כי נמשיך לנהל מערכת בחירות הוגנת ואני קורא לכל הצדדים לא להתלהם. לשלב ידיים ולפעול יחד כדי להצעיד את אלעד קדימה", מסר פרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר