אלעד ממשיכה להפתיע

השר דרעי העביר מעצמו את הסמכות לדחות את הבחירות

אם היוזמה לדחיית הבחירות בעיר אלעד, לאחר פסילת מועמד ש"ס ו'דגל' יצחק פינדרוס, היתה נראית תחילה כקוריוז, מגיע שר הפנים ויו"ר ש"ס ונוקט בצעד מפתיע שעשוי לקדם את מהלך הדחייה (ארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

הבחירות באלעד: שר הפנים ויו"ר ש"ס השר דרעי פעל היום (שלישי) להעביר את סמכויותיו באשר לאפשרות דחיית הבחירות בעיר, לשר צחי הנגבי מהליכוד.

גורמים פוליטיים מעריכים בפני 'כיכר השבת', כי העברת הסמכויות נועדה לסייע לדרעי להשיל מעצמו אחריות לדחיית הבחירות, בה הוא מעוניין, בעודו נוגע בדבר כיו"ר ש"ס. במידה וצעד דרמטי זה ייעשה על ידי הנגבי, לא ייחשד שר הפנים בניגוד עניינים, כמי שדחייה זו עשויה לשרת את מפלגתו, שאיבדה אתמול כזכור את מועמדה פינדרוס, שנפסל.

בהודעת העברת הסמכויות נכתב: "בהתאם לסמכויות הממשלה להעביר לשר צחי הנגבי את הסמכות הנתונה לשר הפנים לחוק הרשויות המקומיות בנוגע לבקשה לדחיית מועד הבחירות לעיריית אלעד הקבועות".

מכתב העברת הסמכויות (צילום מסך)

כזכור, תנועת ש"ס ותנועת דגל התורה פנו אמש לשר הפנים - ויו"ר ש"ס - אריה דרעי בבקשה לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד, כך שיתאפשר ליצחק פינדרוס להגיש מועמדות לראשות העיר, וזה לאחר שבג"צ דחה את עתירתו ולא אפשר לו להתמודד לתפקיד.

בתוך כך, המועמד שנפסל, איש 'דגל' וש"ס יצחק פינדרוס, שיגר בצהריים מכתב לראש העיר ישראל פרוש, בו נכתב: "שמעתי אתמול את דבריך ודברי אביך סגן השר הרב מאיר פרוש, בהם הבעתם את התנגדותכם הנחרצת לעתירה המשפטית וצער רב על פסילת מועמדותי, בגינה נשללה ממני האפשרות להתמודד על ראשות עיריית אלעד, בהוראת ושליחות רבותי גדולי הדור שליט"א".

תלמידי הישיבה שגויסו להחתמת עצומת הדחייה (באדיבות המצלם)

"הדברים במלואם אף פורסמו היום בעיתונים "המבשר" ו"המודיע" ובשאר כלי תקשורת, וגם בהם הובע כאב רב על פסילת מועמדותי ע״י בית המשפט. כידוע לך, דבר פסילתי בהליך המשפטי התקבל בתרעומת רבה ע״י אלפים רבים מתושבי העיר שראו בכך פגיעה קשה בזכות הבחירה ובכבודם של גדולי הדור, ואף החלו לחתום על עצומה המופנית לשר הפנים בדרישה לדחות את מועד הבחירות, כדי שיתאפשר להם להעמיד מועמד ראוי כדרישת גדולי הדור".

"באשר על כן, ולאור צערך הכנה מהתערבות בית המשפט אני פונה אליך כמי שנותר המועמד היחידי המוביל, להצטרף אלי לקריאה לדחיית הבחירות כדי לאפשר הליך בחירות הגון וצודק. להצטרפותך לקריאה של אלפים רבים מתושבי עירך תהיה משקל רב אצל השר שיקבל את עצומת התושבים, וסביר מאד שהצטרפותך יש בה כדי להטות את הכף לטובת קבלת הבקשה ודחיית הבחירות".

פניית פינדרוס לפרוש (סריקה)

"על כן, אני קורא לך להצטרף לבקשה ובכך יתאפשר לתושבים הרבים המעוניינים בכך להצביע עבור מועמדם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א ולי אישית לקיים את בקשתם ושליחותם. רצונם ובקשתם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א – בידך! בזאת ייבחנו דבריך!", חותם פינדרוס את מכתבו לפרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר