"תופרים קומבינה"

תסיסה בעמנואל: "מוכרים את העיר לאשכנזים"

ראש מועצת עמנואל המכהן עזרא גרשי פרש מהמרוץ, אך בעמנואל טוענים כי ישנו 'דיל' בין גרשי למועמד הגוראי אליהו גפני, והתושבים מבטיחים לעצור את הקומבינה (חרדים, בארץ)

אריאל אלחרר | כיכר השבת |
גפני וגרשי, ב'לחיים', אמש (באדיבות המצלם)

פרישתו של עזרא גרשי מהתמודדות על ראשות עמנואל והעברת התמיכה למועמד אליהו גפני, מעוררת סערה ברחובותיה המנומנמים של עמנואל, כאשר חלק מהתושבים טוענים כי מדובר בקומבינה ואחרים מגדירים זאת כמכירת העיר לאשכנזים.

"שוב מנסים לתפור עלינו קומבינה ולמכור את העיר לאשכנזים", אומר ל'כיכר השבת' תושב עמנואל, "מצער שדווקא כאן, שהרוב המוחץ של התושבים ספרדים, יש מי שרוצה להמליך פה בניגוד לרצון הציבור ראש עיר אשכנזי, ועוד מחסידות שאין לה ייצוג כמעט של תושבים בעיר - הציבור הספרדי בתחושה שבגדו בו".

הרקע לזעם הציבורי נעוץ בהתפתחות שנרשמה אתמול (שני) במערכת הבחירות בעיר, כאשר ראש המועצה המכהן, עזרא גרשי, הודיע לפתע על פרישתו מהמרוץ, כשבמקביל, מועמד נוסף - דוד נוריאן, הודיע גם הוא על פרישה, מה שהותיר במירוץ שני מועמדים: אליהו גפני, איש חסידות גור ומועמדה של 'אגודת ישראל'; ומשה חגיאל, סגן ראש המועצה היוצא ובן עדות המזרח.

עסקן ספרדי בכיר ומוכר בעמנואל טוען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי העיתוי יוצא הדופן בו בחר גרשי להסיר את מועמדותו, והעובדה שנוריאן עשה זאת במקביל ממש, מעידה בסבירות גבוהה על 'דיל' מוקדם שנרקח מבעוד מועד בין ראש המועצה המכהן לגפני. לדבריו, "מנסים לזרות חול בעייני הציבור, אבל אנחנו לא נקנה את זה".

"אין לי מושג מה הם חושבים לעצמם, אם באמת יש דיל כזה, שתושבי עמנואל ייפלו שוב בפח הזה ויבחרו בראש עיר אשכנזי למרות שאנחנו הרוב פה. עמנואל היא לא אלעד, שיכולים לסגור לנו דילים מאחורי הגב ואנחנו נשתוק. פה התושבים יעלו על בריקדות ויעצרו את הקומבינה המסריחה הזו", מצהיר תושב נוסף, שאותו פגשנו באחד מבתי הכנסת בעמנואל.

ובעוד ה'דיל' לכאורה בין גרשי לגפני סופג אש וגופרית מצדה הספרדי של עמנואל, נראה שגם האשכנזים בעיר אינם מרוצים, בלשון המעטה, מהמצב החדש שנוצר במרוץ לראשות המועצה המקומית ביממה האחרונה.

"מה שהולך להיות פה זה שאליהו גפני, עם כל החיבה שלי אליו באופן אישי, עומד להיות בובה על חוט בידיו של גרשי. אין לו שום ניסיון פוליטי, ונראה שעזרא עומד גם ככה לקבל את כל התיקים המשמעותיים. הם עוד לא הכריזו את זה רשמית, אבל אם הם הולכים יחד אני מאמין שגפני יאבד הרבה קולות אצלנו", אומר ל'כיכר השבת' אחד מעסקני קהילת סלונים בעמנואל.

כך או כך, נראה שמפלגת ש"ס תצטרך לכלכל את צעדיה מחדש בעמנואל לנוכח התחושות בציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר