רבנים, שרים ומאות יועצי רפואה השתתפו בוועידת הדסה לרפואה וחסד

'ועידת הדסה לרפואה וחסד', התקיימה בשבוע האחרון במלון רמדה בשיתוף הנהלות קופות החולים ובהשתתפות הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה', שרים, ח"כים, רבנים ואישי ציבור • השר ליצמן: "המרכז הרפואי הדסה הינו מהמפורסמים והמובילים בעולם"(חדשות רפואי, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף הדסה | כיכר השבת |
הענקת תעודת הוקרה על ידי שר הבריאות לאיש החסד ורב הפעלים הרב מרדכי זוננפלד. (צילום: ארנון בוסאני)

'ועידת הדסה לרפואה וחסד', כנס הוקרה לארגוני ויועצי הרפואה, התקיים בשבוע האחרון במלון רמדה בירושלים בשיתוף הנהלות קופות חולים 'מאוחדת', 'כללית', 'מכבי' ו'לאומית', ובהשתתפות: הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה', שרים, ח"כים, רבנים ואישי ציבור. גולת הכותרת של הערב הייתה הענקת תעודת הוקרה על ידי שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ומנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' פרופ' זאב רוטשטיין לאיש החסד ורב הפעלים הרב מרדכי זוננפלד.

מנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' פרופ' זאב רוטשטיין אשר קיבל את פני האורחים ביקש להודות לארגוני החסד הרבים הפועלים בהמרכז הרפואי הדסה ועושים פעילות חשובה ומבורכת - אנו מוקירים את פעילותם החשובה:

"אנו פועלים ב'הדסה' כדי להתאים את כל שירותי המרכז הרפואי לטובת המטופל הדתי והחרדי, והכל בהנחיית והדרכתו של הרב משה קליין, שהינו מורה הדרך של הנהלת הדסה", סיפר רוטשטיין.

הקהל הרב באירוע (צילום:ארנון בוסאני)
פרופסור רוטשטיין עם ח"כ יעקב אשר (צילום:ארנון בוסאני)
אריאל אטיאס וח"כ מקלב (צילום:ארנון בוסאני)

"קיימים המון מאפיינים והמון צרכים מיוחדים לציבור שאתם משרתים, והיו בטוחים כי אני וכן כל צוות הדסה – הרופאים הבכירים וצוות האחיות שאין דומה לו, נחושים לתת לקהל החרדי לעשות ולהתבטא בבתי החולים של 'הדסה'. אנחנו נמצאים ופועלים ככה כדי שחלילה לא ירגישו מטופלים חרדים שהם עול ונטל בבקשות שלהם מהצוות הרפואי. ההיפך – אנחנו שמחים לעזור ולתת לציבור את מה שהוא חפץ".

לאחר מכן, הציג פרופ' זאב רוטשטיין מצגת מיוחדת על חדשנות רפואית, טכנולוגיות מתקדמות כפי שבאות לידי ביטוי בהדסה וכן מקצועיות בלתי מתפשרת, אותן הוא עמל לקדם בשנים הקרובות.

הרב הראשי דוד לאו שליט"א, אשר כובד לשאת דברים בירך את המרכז הרפואי 'הדסה' על הערב המיוחד והחשוב שערכו:

"אני כאן כדי להוקיר תודה בשמי ובשם כל עם ישראל ליועצי הרפואה היקרים העושים פעילות הקודש. אתם בונים את עם ישראל. אין אדם שיפנה אליכם ואתם לא עוזרים לו. אני מתפעל מהמסירות שלכם לזולת. בהזדמנות זו, אני חייב לספר לכם, על תופעה שאני נפעם ממנה כל פעם מחדש, כאשר מגיעים ללשכת רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, תדיר תוכלו למצוא שם אנשים, כאלו שמחכים לעצה, להכוונה, לקבלת תשובה הלכתית או רק לשפוך שיח. אשרי הדסה, שיש לה רב שכזה", סיים הרב לאו את דבריו.

הרה"ר הרב דוד לאו מתקבל בחום ע"י רב המרכז (צילום:ארנון בוסאני)

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, הוזמן לאחר מכן לשאת דברים:

"אנשי החסד, יועצי הרפואה, נציגי ציבור, קופות חולים ואנשי בריאות, הנהלת הדסה. עולם הרפואה בשונה מהפוליטיקה מתאפיין בשיתוף פעולה הדדי בין האישים והנציגים. מרגש אותי לראות כאן נציגי כל הארגונים שמטרתם רק אחת. הצלת חיים, סיוע ועזרה לכל פונה, כל אחד בדרכו, בתחומו, וכולם יחד רתומים למשימה זו. תחום יועצי הרפואה ועסקני החסד הינו מיוחד בתחום הבריאות. זהו אות כבוד לכם ולציבור החרדי. אתם גורמים לקידוש השם שאין כמוהו".

השר ליצמן בנאומו (צילום:ארנון בוסאני)

עוד הוסיף סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן:

"הדסה עשתה כברת דרך חשובה בשנים האחרונות. מעמידה על סף תהום תקציבי וסכנת קריסה, ברוך השם הדסה החלה לעלות על דרך המלך, הודות להתגייסותו של המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין. מאז שהוא כאן הדסה החלה לחזור לעצמה ולפריחה שלה. זה לא היה קל. זה לא היה פשוט. נדרשנו לכוחות מיוחדים, משרד הבריאות בראשותי לקח אחריות על הדסה ויחד עם החלפת ההנהלה הובלנו חריש עמוק לטובת בית החולים שהינו מהמפורסמים והמובילים בעולם. ידעתי לאורך כל הדרך שאסור לותר על הדסה. אם אין הדסה אין ירושלים. זהו עוגן רפואי מרכזי בעיר ירושלים ולא רק. המשימה עוד לפנינו ויש צורך להמשיך לפתח את הדסה בכל דרך ואני עוקב אחר ההישגים החשובים שהדסה מקדמת. אני מאחל לכם המון בריאות ובהצלחה".

רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין ציין בדבריו, כי אין זה סוד כי לפני שנים רבות, 'הדסה' לא הייתה בראש רשימת בתי החולים המועדפים למדקדקי ההלכה, ואדם היה צריך להחליט האם חפץ בבית חולים רפואי מקצועי מן השורה הראשונה כהדסה או ללכת לאחד בית החולים החרדים.

רב המרכז הרפואי הרב קליין (צילום:ארנון בוסאני)

"בשנים האחרונות, המציאות בשטח שינתה את המשוואה, וכיום אדם הנכנס לשערי 'הדסה', זוכה לבית חולים מקצועי רפואי עם מיטב הרופאים מן השורה הראשונה, ויחד עם זאת לבית חולים הנמצא בצמרת רשימת בתי החולים 'החרדיים' אומר הרב קליין, ומוסיף:

"ככלל יאמר, הדסה נותנת מענה מוחלט לצרכים הדתיים האנושיים והאישיים לכל מטופל באשר הוא, וזאת מתוך מאמץ עילאי להבין את הצרכים וליישמם בפרטי המעשה".

במהלך הערב נערך רב שיח מרתק ומיוחד על הסוגיות הבוערות בכלכלת הבריאות בישראל בהשתתפות: ד"ר יובל וויס מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים 'מאוחדת', ד"ר רפי קיים מנהל רפואי של מחוז ירושלים בקופת חולים לאומית, ד"ר ארז ליבל מנהל רפואי של מחוז ירושלים בקופת חולים כללית, ד"ר גון בורובסקי מקופת חולים מכבי.

באירוע השתתפו: סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, חברי הכנסת הרב אורי מקלב, הרב יעקב אשר, השר לשעבר אריאל אטיאס, נציגי הציבור מעיריית ירושלים- הרב יוסף דייטש, הרב ישראל קלרמן ומשה ליאון. בנוסף, כל יועצי הרפואה בישראל. את הערב הנעימו בשירה ערבה מקהלת 'מלכות'.

אות הוקרה והערכה ל'קרן דניאלי' לזכר דניאלי זוננפלד ז״ל

גולת הכותרת של הערב המרשים והייחודי שהוקדש כולו להערכה וההוקרה שרוחשים במרכז הרפואי "הדסה" ליועצים וארגוני הרפואה, הייתה הענקת תעודת 'אות הדסה' לשנת תשע"ט ל'קרן דניאלי' ומייסדה הרב מוטי זוננפלד.

'קרן דניאלי' הוקמה על ידי הרב זוננפלד לזכרה של בתו דניאלי ז״ל, שנהרגה לפני שלוש וחצי שנים בתאונת דרכים, והיא בת 20. דניאלי הקדישה את חייה להתנדבות עם ילדים חולי סרטן, ונהרגה כשחזרה הביתה מהתנדבות.

היקף הפעילות של הקרן כיום עומד על כ-80 פרוייקטים רפואיים וחינוכיים.

בין הפרוייקטים של הקרן, עבורם קיבלה את ״אות הדסה״:

פרס דניאלי - המוענק בכל שנה לרופאים אשר דורגו על ידי המטופלים כרופאים האהובים ביותר, שעושים עבודתם תוך אמפתיה וכבוד רב למטופל;

לב דניאלי - מערך פיקוח והשגחה הלכתית על מטופלים העוברים טיפולי פוריות בארגון ״בוני עולם״;

צוות דניאלי, המורכב מרופאים, אחיות, פסיכולוגים ועובדים סוציאלים, ונותן מענה טיפולי ורפואי לילדים במצבים רפואיים קשים בחיק המשפחה, ומאפשר להם לשהות כמה שיותר בסביבתם החמה והמוכרת;

קליניקת דניאלי לטראומה ואבדן - הקליניקה ממוקמת באוניברסיטת בר אילן ומופעלת על ידי המחלקה לפסיכולוגיה. הקליניקה מעניקה טיפולים פסיכולוגיים בחינם למיעוטי יכולת;

פרויקט נוסף, הוא פעילותה של הקרן למען ארגון ״מתנת חיים״, בראשות הרב הבר, המסייע לתורמי כליה על בסיס התנדבותי.

אות ההוקרה הוענק על ידי סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, מנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' הפרופ' זאב רוטשטיין ורב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין ל'קרן דניאלי' ולמייסדה איש החסד הרב זוננפלד.

בתעודה על נימוקי הוועדה המעניקה את האות: "על תרומתם הברוכה והייחודית לעולם הרפואה בישראל, על עידוד הרפואה עם לב ונשמה לטובת החולים, ולמען עתיד חברתי של נתינה ורגישות. פעילותה האדירה של הקרן ברוח העשייה ושליחות, מחוללת מהפכה חיובית בתפיסת העולם של הרפואה המתפתחת ומגדלת דור חדש של צוותות רפואה מקצועיים אכפתיים ורגישים. ששמים את רגשות החולה ובני משפחתו בראש מעייניהם ובונים עולמות של חסד נצחי לעילוי נשמתה הטהורה של דניאלי זוננפלד ז"ל".

מנחה הכנס אבי מימרן (צילום:ארנון בוסאני)
פרופסור רוטשטיין בנאומו בכנס (צילום:ארנון בוסאני)
פאנל ורב שיח בהשתתפות מר זוננפלד (צילום:ארנון בוסאני)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר