צוואת מרן - עץ

הקמפיין הספרדי של מפלגת 'בני תורה'. צפו

מפלגת 'בני תורה - עץ' של 'הפלג הירושלמי' השיקה קמפיין לציבור הספרדי, עם מוטיבים שמזכירים את ש"ס, תוך שימוש בתמונתו ודבריו של מרן הגר"ע יוסף. צפו בתמונות (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מתוך הקמפיין (צילום מסך)

מפלגת 'בני תורה - עץ' של 'הפלג הירושלמי' השיקה הבוקר (חמישי) קמפיין לציבור הספרדי, עם מוטיבים שמזכירים את הקמפיינים של ש"ס, תוך שימוש בתמונתו ודבריו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, למרות המלחמה שהתנהלה נגדו בעבר.

בחוברת שחולקה הבוקר, מופיעה תמונתם של הגר"ש אוירבך זצ"ל יחד עם מרן הגר"ע יוסף ז"ל, לצד פניה לבני התורה הספרדים לתמוך ב'עץ', שנלחמת נגד גזירת הגיוס.

בחוברת נכתב: "חשוב שתדע - הפעם הבחירות שונות מתמיד, הפעם בשונה מכל הבחירות המקומיות שהיו עד היום, הנושא הוא לא גינות ולא הקצאות. לא פינוי פחים ולא תקציב לערבי תרבות. הפעם – לראשונה מזה עשרות שנים, המשמעות של ההצבעה גורלית וישירה על הנושאים החשובים והיקרים ביותר ללבנו – חינוך ילדינו והמשך מסורת יהדות ספרד המפוארת!.

"הפעם, הקול שלך מכריע נושאים הרבה יותר משמעותיים ועקרוניים. החינוך על פי התורה הקדושה בלי התערבות חילונית, זעקת השבת קורעת הלב נוכח חילולה – ועל כולן, חוק הגיוס המוביל מדי שנה אלפי בחורי ישיבות וצעירים, בעיקר מעדות המזרח – למרבה הצער והכאב לצבא השמד".

בחוברת טוענים אנשי 'הפלג' כי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בכה וזעק על החוק, ומביאים ציטוטים מדבריו: "אני לא יכול לישון, יש לי צער גדול מהעניין הזה, איך בחורי חמד שאוהבים את התורה, יש להם חשק ללמוד תורה, ובאים אלה הרשעים ורוצים לבטל אותם מהתורה...".

"איך אנו יכולים להתעלם מהדמעות הטהורות האלו, איך אנו יכולים להתעלם מאלפי הבחורים הספרדים המגויסים מדי שנה כדי למלא את מכסות החוק, ולגרום כזה צער למרן בישיבה של מעלה?", נכתב בחוברת של 'הפלג', "כי לשים עץ בקלפי זה לזעוק את זעקתו של מרן, זה לכאוב את כאבו, זה לאסוף את דמעותיו ולבכות יחד אתו – ויחד עם זה לעשות משהו אחד קטן כדי לשנות את המצב".

בחוברת, מצטטים את הרבנית יהודית יוסף, כלתו של מרן זיע"א, שסיפרה כי "אני זוכרת באחד הלילות, שמעתי שהוא ממש בוכה ואני שומעת אותו ממלמל, זועק 'ריבונו של עולם, הרי מה אני רוצה ממך, אני רוצה שילמדו את התורה שלך, תעזור לי לבטל את הגזירה הקשה הזו', כך היה מתייפח בבכי כל לילה ומתחנן לפני בורא עולם שיעזור לו לבטל את הגזירה הזו. פעם אחת אמר לנו: 'הם לא שומעים לי כבר.. התחננתי אליהם שיעשו הכל לבטל את רוע הגזירה.. הם לא שומעים לי'".

העיתונאי החרדי אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי', הגיב על הקמפיין בציוץ בטוויטר וכתב כי הוא "מרתיח ומקומם", לדבריו, "חבורת האנשים שהתנכלו לרב עובדיה כל חייו, שביזו השפילו והחרימו את מרן, מפיצים חוברת לפיה רצון מרן זה להצביע עץ. אנחנו ספרדים אבל לא מטומטמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר