סרטון הפחדה

הסתה: "אנחנו תמיד מצביעים, אפילו המתים"

ארגון שמאלני יוצא בקמפיין בסגנון 'החרדים נוהרים לקלפיות', במטרה לעורר את החילונים מאדישותם ולגרום להם להצביע בבחירות הקרובות למועמדים המוגדרים "ליברליים" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

"חילונים יקרים, אל תצביעו. אנחנו הדתיים - תמיד כולנו מצביעים, אפילו המתים", כך נפתח סרטון של ארגון השמאל 'מחזקים', במטרה להפחיד את הציבור החילוני מפני ההצבעה המסיבית החרדית ולשנע אותו כך לקלפיות.

בפניה פיקטיבית, כביכול של החרדים אל החילונים, נאמר עוד בסרטון: "אנחנו לא רוצים מרכולים פתוחים בשבת - אז אנחנו מצביעים; אנחנו מעדיפים ישיבות וכוללים על פני גנים ציבוריים - אז אנחנו מצביעים; אנחנו לא צריכים אוטובוסים בשבת וגם לא רוצים מצעדים, אז אנחנו מצביעים".

"אתם חילונים יקרים, לא מצביעים. אתם מעדיפים לבכות שאכלו לכם ושתו לכם ו...לשתף פוסטים. תמשיכו בדיוק ככה...".

והסרטון המסית, בסגנון 'הערבים נוהרים לקלפיות' של נתניהו בבחירות האחרונות, מסתיים כך: "ב-30 לאוקטובר, יום שלישי פעמיים כי טוב, יום שבתון, לכו לים, תשתו לכם אספרסו - רק אל תגיעו לקלפי. אל תצביעו לראש עיר ליברל ולחברי מועצה חילונים. אל תצביעו - בדרך למדינת הלכה"...

בראיון היום (ראשון) לינון מגל וענת דוידוב ב'רדיו 103fm', נשאל יו"ר הארגון העומד מאחורי הסרטון, אורי קול, במה הוא שונה הסרטו הזה מסרטון של ראש הממשלה בבחירות האחרונות.

קול השיב כי מדובר בסרטון שנעשה ברוח טובה, לעומת הסרטון של נתניהו שבו כן היתה הסתה, אך איתי גרנק, יו"ר הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית, תקף מנגד והאשים את הארגון השמאלני בהסתה. "לא רחוק היום בו בן אדם ירסס בית כנסת בגלל סרטון כזה", טען גרנק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר