כאבי ראש מקבציים: מהם וכיצד ניתן לטפל בהם?

לעיתים אנו נתקפים בכאבי ראש שניתן להצביע על הסיבה להופעתם ואנו מודעים לכך שהם יחלפו כלעומת שבאו, אבל מה עם כאב ראש שמכה כל יום במשך שבוע? WebMD מנדב לנו את כל המידע על כאבי ראש מקבציים (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

לפעמים אתם נתקפים בכאבי ראש שאתם יכולים בהחלט להצביע על הסיבה להופעתם ומודעים לכך שהם יחלפו (כ-30 דקות לאחר נטילת משכך כאבים וגמיעת קנקן מים). אבל מה עם כאב ראש שמכה אתכם כמו ערימת לבנים - כל יום במשך שבוע? WebMD - חברה אמריקאית המפרסמת חדשות ומידע הנוגעים לבריאות האדם ולרווחתו ולה אחד האתרים המובילים בתחום הבריאות, בהתאם למבקרים, מנדבת לנו את כל המידע על כאבי ראש מקבציים.

מה הם כאבי ראש מקבציים? כאבים חדים ופועמים המתרחשים מדי יום (או כמעט כל יום) ויכולים להימשך בין שבועות לחודשים. הם יכולים להופיע פעם או כמה פעמים ביום ויכולים להמשך בין 15 דקות לשלוש שעות. מכיוון שבדרך כלל הם קורים באותו יום, הם מכונים "כאבי ראש של שעון מעורר". הם עשויים להופיע גם במהלך אותה עונה, כמו בכל אביב.

אז, האם מדובר בסוג של מיגרנה? לא בדיוק. בעוד ששניהם עלולים להיות מכאיבים באופן מפתיע, כאבי ראש מקבציים מלווים לעיתים רחוקות בבחילה או ברגישות לאור (שני תסמיני מיגרנה קלאסיים). במקום, כאבי ראש מקבציים בדרך כלל משפיעים על צד אחד של הראש ובאיזור שסביב העיניים, ולעתים קרובות מלווים בעיניים אדומות, מימיות או באף סתום. בעוד הסובלים ממיגרנה נוטים למצוא הקלה על ידי שכיבה, המתמודדים עם כאבי ראש יצעדו הלוך ושוב ללא הפסקה וירגישו חסרי מנוחה.

מה גורם לכאבי ראש מקבציים? בעוד הרופאים לא ממש יודעים מה גורם להם, הם נפוצים יותר בקרב גברים, לרוב מעשנים ושתיינים כבדים, עלייה פתאומית בטמפרטורה או פעילות גופנית במזג אוויר חם עלולות גם לעורר אותם.

איך ניתן למנוע אותם? תחילה, נבשר לכם את החדשות הרעות. משככי כאבים כמו אקמול, נורופן ואדקס, לא יעזרו לכאבים אלו מאחר והם מופיעים ונעלמים כה מהר, שעד שהגלולה תפעל את פעולתה, זה כנראה יהיה מאוחר מדי. אבל יש תרופות מרשם אחרות שיכולות לעזור. מעבר לכך, 15 דקות של שאיפת חמצן יכולות להפסיק את הכאב בצורה טובה וישנה זריקה עצמית נגד כאבים לעת חירום, אז דברו עם הרופא שלכם על מציאת התרופה שתעבוד בשבילכם.

הגבלת אלכוהול, הפסקת עישון, הימנעות מפעילות גופנית במזג אוויר חם, כאמור, ושמירה על דפוס שינה קבוע ימנעו את הכאבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר