לעג ובעט

לוחם צה"ל הואשם בהתעללות במחבל כפות

חייל צה"ל מפיקוד העורף, שהיכה ובעט במחבל עצור שעיניו היו כפותות, הואשם בבית הדין הצבאי ביפו בהתעללות בנסיבות מחמירות ובהתנהגות שאינה הולמת (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

לוחם צה"ל מגדוד של פיקוד העורף הואשם בבית הדין הצבאי ביפו בהתעללות בנסיבות מחמירות לאחר שחקירת מצ"ח העלתה שתקף פלסטיני עצור וכפות בחודש מאי השנה במוצב צבאי ביהודה ושומרון. כך על פי הדיווח ב-ynet.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, הלוחם בעט והכה באגרופו את המחבל שעיניו כוסו, לעג לו ולחבריו וקילל אותם.

על פי הדיווח, התקרית התרחשה במוצב שקד בשומרון אליו הובא הפלסטיני יחד עם שני חבריו כשהוא כפות. הלוחם שנכנס לחדר המעצר לעג לעצורים ואמר להם: "מתי התקלחתם בפעם האחרונה?". לאחר מכן אמר לעצור שתקף: "מתי שמת מים על הגוף שלך בפעם האחרונה?".

בהמשך, על פי כתב האישום, שב הלוחם אל החדר לאחר שטען כי שמע את הפלסטינים מקללים אותו בשפה הערבית. חקירת מצ"ח העלתה, כי הלוחם הכה כמה פעמים את העצור באגרופים ובבעיטות. העצור נפגע בראשו ובגבו, ונגרמו לו דימומים תוך שהלוחם מקלל אותו.

על פי כתב האישום, רק בהתערבות פיזית של לוחם אחר, הפסיק הנאשם את מעשיו והוצא מחדר המעצר. מלבד ההאשמה על האלימות נאשם החייל גם בעבירת התנהגות שאינה הולמת.

בשנים האחרונות הוגשו כמה כתבי אישום כנגד חיילים על פעילותם בצבא כשהבולט שבהם היה משפטו על אלאור עזריה שירה במחבל גוסס בחברון ונידון לשנה וחצי מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר