בדיון בבית המשפט

קצין המשטרה: החברה של לב לבייב מתנהלת כארגון פשע

במהלך דיון הארכת מעצר לחשודים בפרשת 'יהלום שחור', התבטא קצין משטרה כי החברה של איש העסקים לב לבייב מתנהלת "כמו ארגון פשע לכל דבר. מבריחים יהלומים באמצעות בלדרים" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
לב לבייב (צילום: פלאש 90)

במהלך דיון בבית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של חשודים בפרשת 'יהלום שחור', התייחס קצין משטרה המעורב בחקירה לחשדות החמורים ואמר כי החברה של איש העסיקם החרדי לב לבייב מתנהלת כמו ארגון פשע.

לדברי רפ"ק גל צסנר החברה של לב לבייב "מתנהלת כארגון פשע לכל דבר. חבריה מבריחים יהלומים באמצעות בלדרים סבבים ומשמידים ראיות".

המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של מספר חשודים בתיק, בניהם זבולון לבייב, בנו של לב לבייב.

מטעמה של חברת LLD שבבעלות לב לבייב נמסר היום כי "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת. מר לבייב והחברות שבשליטתו פועלים בהתאם לנורמות הראויות, ותוך הקפדה על ציות לחוק. אנו מקווים כי הנושא יתברר במהרה והחשדות יתבררו כמשוללות בסיס".

כפי שדווח בשבוע שעבר, חוקרי המשטרה שוקלים להוציא בקשת הסגרה של לבייב. בידי המשטרה צווים שונים, המאפשרים להם לחלט רכוש של לבייב, וגם צו מעצר מוכן למקרה שלבייב יחזור לישראל. בשלב הראשון ינסו במשטרה לבצע חיקור דין בחו"ל.

כזכור, גורמי חקירה צוטטו בשבוע שעבר ב'החדשות': "כל העקבות מובילים ללבייב, הוא הנהנה העיקרי מההונאה. חלק מהרכוש שנתפס שייך לו. לבייב לא נמצא בארץ, אם היה הוא נחקר ונעצר".

מנגד, מקורבים לאיש העסקים אמרו: "הוא לא מתכוון להגיע לארץ, אם המשטרה רוצה לחקור אותו היא תצטרך להגיע אליו לחו"ל".

במשטרה אמרו: "אנחנו ננסה להגיע אליו, ננסה לקדם חקירה משותפת עם הרוסים, זה גם אינטרס שלהם".

הפרשה נחשפה כאשר נעצרו שישה חשודים בפרשת החשד להברחת ענק של יהלומים לישראל לאחר חקירה סמויה שארכה כבר כמה חודשים.

מהחקירה עולה כי עובד באחד המפעלים של איש העסקים לב לבייב ברוסיה הבריח לישראל כמות גדולה של יהלומים בשווי מיליוני שקלים, כשהגיע לפני שש שנים כתושב חוזר. אחר הצהריים יתקיים דיון בהארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בראשון לציון.

על פי החשד, היהלומים נמכרו בארץ מבלי שדווח עליהם לרשויות המס. בפשיטה שערכו בלשי היחידה לחקירות בינלאומיות על ביתו נמצאו מאות תעודות משלוח הקשורות ליהלומים.

במשטרה ניסו להבין כיצד הוברחו היהלומים לישראל, ועלו על נתיב מרכזי: עובד בכיר באחד המפעלים של לבייב ברוסיה, שהגיע לפני שש שנים לישראל כתושב חוזר, טמן גם כמויות גדולות של יהלומים במזוודות יחד עם שאר הכבודה שלו. הוא נחקר ומאוחר יותר הוא צפוי לעמוד בפני שופט במסגרת הארכת מעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר