הדקה ה-99

יממה לבחירות: נפתח המטה החסידי למען משה ליאון

פעילים ל'כיכר': "האדמו"רים השאירו לנו שיקול דעת, לעת הזו צריך לפעול למען מועמד דתי שידאג לקדושת ירושלים. יש וואקום ואנשים לא יודעים מה לעשות" • שעות אחרונות (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
במטה (צילומים: באדיבות המצלם)

מאות פעילים התגייסו הערב (שני) למטה החסידי למען משה ליאון, שנפתח בשעה האחרונה תחת הכותרת: 'יידישקייט לפני הכל'.

הפעילים, שמקורם במגוון חסידויות בירושלים, החליטו לפתוח את המטה לאור חופש ההצבעה שניתן לבוחרי 'אגודת ישראל' על ידי חברי מועצת גדולי התורה, שהכריז 'שב ואל תעשה' ולא תמך באף מועמד.

פעילים במטה יצאו בשיירת רכבים ממותגת לעבר השכונות החרדיות, במטרה לעורר את דעת הקהל למען בחירה במשה ליאון. כמו כן, המטה החסידי פועל בקרב החצרות השונות לפי רשימות שהגיעו מעסקני החסידויות, באמצעות פניות ישירות בטלפון וחלוקת חומרי הסברה ייעודיים לבתים.

"בסופו של דבר", אומר פעיל במטה ל'כיכר השבת', "האדמו"רים השאירו לנו שיקול דעת מה לעשות. אנחנו חושבים שלעת הזו, צריך להותיר את כל השיקולים בצד ולפעול למען מועמד דתי שידאג לקדושת ירושלים".

הפעיל הוסיף כי "מכיוון שיש ואקום, ואנשים לא יודעים מה לעשות, אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להביא אלפי קולות חדשים, של חסידים שיבינו כי הבחירה בליאון היא הבחירה המועדפת".

"שוחחנו עם ליאון בימים האחרונים, והתרשמנו שישים את צורכי הציבור החסידי בראש מעייניו", מוסיף פעיל אחר. לדבריו, "היום ליאון פרסם הקלטה לציבור החסידי, בו הוא הבטיח שידאג לצורכי כל קהילה וקהילה. ליאון רואה את ההתגייסות של הציבור החסידי, אנחנו מכירים אותו לא מהיום ויודעים שהוא יכיר לציבור שלנו טובה".

בחסידויות רבות, למרות שלא הוכרז רשמית על תמיכה בליאון, כולם מבינים מה רצון הרבי - כך משוכנעים במטה החסידי. "בסוף, קדושת ירושלים שייכת לכולנו. אנחנו לא נכנסים לעניינים פוליטיים. יש כאן הרבה יותר על כף המאזניים, ואנחנו לא נהיה אלו שנותנים את הלחי השניה שלנו לאוייבי הציבור החרדי רק בגלל מריבות שלצערנו קרו שלא באשמתנו".

ביממה הקרובה צפוי המטה החסידי להגביר את הפעילות בקרב החסידויות, ושם מצפים להביא להעלאת אחוזי ההצבעה בציבור החסידי בצורה דרמטית שעשויה להשפיע על הצלחת המערכה.

צפו בסרטון ותמונות מפעילות המטה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר