אאא

מדוע העיצוב של האתר חשוב לגולש ולבעלי האתר כאחד

ראשית, חנות אינטרנטית אינה חייבת להיות זהה לחלוטין לאתר של חנות מצליחה אחרת מאותו הענף, ושימוש בגרפיקה מסוימת או בפונט מסוג מסוים שכביכול "הוכיחו את עצמם" באתר שעושה חייל ומוכר ללא הפסקה, לא יעניק עירבון להצלחה עסקית מסחררת אצל אתר אחר העוסק באותו התחום. ניווט בחנות וירטואלית הוא זה שיקדם מכירות באמת, וכשמדברים על עיצוב כבעל חשיבות בעניין השיווק – הכוונה היא לבניית אתר באופן שישמש את הגולשים בצורה הטובה ביותר, יקדם אותם לעבר "הקופה" הווירטואלית ובדרך יעניק להם חווית משתמש כמה שיותר טובה.

עבור בעלי האתר – מדובר בהגדלת יחסי ההמרה, והכוונה היא שעיצוב שמעורר עניין, גורם לגולש לרצות לחקור את האתר יותר ויותר. כידוע ככל שאדם נמצא זמן ממושך באתר אינטרנט, כך גדלים הסיכויים שהוא יבצע את הפעולה שאליה מכוונים בעלי האתר, בין אם מדובר על רכישת מוצר מסוים, הרשמה לרשימת תפוצה או קבלת שירות כלשהוא.

עבור הגולשים – ניווט בחנות וירטואלית שהוא כשלעצמו כיפי ומזמין, כזה שמייתר את הרצון להגיע פיזית לחנות, יסייע לקידום המכירות בזמן אמת ואף יגרה את הגולשים לרצות לחזור שוב ושוב.

דברים חשובים בבניית תפריט של חנות וירטואלית

ניווט בחנות וירטואלית צריך לאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות באופן החכם ביותר והמותאם ככל האפשר למשתמשים הפוטנציאליים של האתר, כאשר הדגש הוא על מציאת המיקום הנכון עבור התפריטים, וכן תוכן מתאים שיקל על הניווט עצמו:

  1. כאשר ה"סרגל" של התפריט נמצא בצד ימין או שמאל של המסך, יש לזה חשיבות מסוימת. כדאי לחשוב היכן הכי טוב למקם את התפריט, וכאן דווקא כדאי שכן להיעזר בעיצוב של אתרים מתחרים מצליחים.
  2. תוכן מותאם לאלגוריתם של גוגל – כדאי להשתמש גם בתפריט, ולא רק במאמרי התוכן של האתר, בביטויי מפתח שיקלו על הגולשים הן במציאת האתר מלכתחילה, והן במציאת מידע כאשר הם כבר נכנסים לאתר.

ככלל, דגש גדול יש לתת על התוכן, כמו שחשוב לעשות בבנייה של כל אתר אינטרנט באשר הוא. ניסוח נבון ומותאם-גוגל בכל חלקי התפריט יסייע לניווט קל ונוח יותר. טקסטים קצרים עם מילות מפתח נפוצות בתחום שבו עוסקת החנות, שיופיעו על כפתורי פעולה- יעודדו את השימוש בהם, יגדילו את הסיכויים לאינטראקציה עם הגולש, יעלו את זמן השהייה שלו בתוך האתר ובסופו של דבר גם יגדילו את המכירות.