'תחלץ אותנו לפני שנמות'

אתיופיה: מאות הפגינו בדרישה לעלות לארץ ישראל

מאות הפגינו באדיס אבבה, בירת אתיופיה, במחאה על התעכבות ממשלת ישראל בהעלאתם ארצה • "אין לישראל בעיה פיננסית. זהו כנראה צעד פוליטי, או גזענות" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
יהודים אתיופיים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

מאות יהודים הפגינו היום (שני) באדיס אבבה, בירת אתיופיה, נגד ממשלת ישראל שמתמהמת - לדבריהם - להעלות את שארית יהודי אתיופיה מארצם לארץ הקודש.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות 'פוקס ניוז', נציגים של 8,000 יהודי אתיופיה הופיעו בהפגנה שארגנו, במחאה על כך שממשלת ישראל טרם מימנה את עלייתם ארצה - למרות החלטת ראש הממשלה נתניהו משנת 2015 המאשרת את ההעלאה.

נגוסה זמנה אלמו, המתאם הראשי של יהודי אדיס אבבה וגונדאר, אמר בהפגנה לסוכנות החדשות AP: "על יהודי אתיופיה בישראל לחשוב פעמיים לפני שהם מצביעים ל'ליכוד', שכן מנהיגה, בנימין נתניהו, אינו מקיים את הבטחתו לסייע לנו בעלייה לישראל".

הוא הוסיף כי לדעתו, "אין לישראל בעיה פיננסית המונעת ממנה את העלאת יהודי אתיופיה. אני חושב שמדובר בצעד פוליטי או גזענות".

איש ציבור נוסף באתיופיה הוסיף, "אנו רוצים שראש הממשלה נתניהו יבוא לכאן, ויחלץ אותנו לפני שכולנו נמות פה".

ההחלטה של ממשלת ישראל באוקטובר להעלות רק 1,000 יהודי אתיופיה, תותיר משפחות מופרדות - כך על פי מנהיגי הקהילה, שהוסיפו כי יהודי אתיופיה גוועים ברעב ואינם זוכים לסיפוק צרכיהם הבסיסיים, כאשר ממשלת ישראל 'גוררת רגליה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר