הצעירים של חב"ד במסע לברלין בעקבות הרבי

"כאן קיבל הרבי סמיכה": תלמידי ישיבת חב"ד יצאו למסע בעקבות תחנות חייו של הרבי מליובאוויטש בברלין, כשהם מלווים ברבה של העיר הרב יהודה טייכטל (חדשות חרדים)

אריאל אלחרר | כיכר השבת |
(צילום: הקהילה היהודית בברלין)

בקהילה היהודית בברלין קיבלו השבוע קבוצה מתלמידי ישיבת חב"ד בעיר נתניה המקיימת מסע מיוחד במטרה להתחקות אחר תחנות חייו של הרבי מליובאוויטש בצעירותו. הביקור בברלין התקיים אחרי שלושה ימי מסע, בליווי רבני ומשפיעי הישיבה, בראשות הרב משה אורנשטיין.

ברלין הייתה אחד היעדים המרכזיים במסע, שכן שם שהה הרבי כחתן, שנה שלימה לפני החתונה, ולשם אף הגיע עם רעייתו הרבנית מרת חיה מושקא לאחר החתונה, ושהה בה כארבע שנים נוספות. בפועל, שהה הרבי בעיר כחמש שנים.

את המסע בברלין ליווה רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל. התחנה הראשונה הייתה המבנה ששימש בעבר כבית מדרש לרבנים. במבנה זה, למד והתפלל הרבי במשך תקופה ואף קיבל את תעודת הסמיכה לרבנות.

המתחם נפתח לצעירים, בעקבות אישור מיוחד שהשיג הרב טייכטל. חלק מהמבנה עוד נשאר כפי שהיה בימים ההם. "אי אפשר לתאר את ההתרגשות שפרצה בחצר בית המדרש ואת הריקודים שפרצו להם אל רחוב הגרמני הטיפוסי", סיפר בהתלהבות אחד המשתתפים.

התחנה הבאה הייתה מקום לימודים בו שהה הרבי במשך תקופה. הרב טייכטל שיתף בעדויות רבות את ששמע מזקני ברלין ואחרים. בחיות חסידית אופיינית הוא ריתק והכניס את התמימים לאווירה מיוחדת.

תחנה מרגשת במיוחדת, הייתה הדירה בה התגוררו בשעתו הרבי והרבנית. "מתברר שמבית זה היה הולך הרבי לבית כנסת במרחק של שעה ורבע הליכה, וחולף על פני עשרות בתי כנסת אחרים, רק כדי להתפלל בבית כנסת נוסח האר"י", תיאר אחד המשתתפים.

הצעירים, שמעולם לא ראו את הרבי, ביקשו לדעת כל פרט בתחנות המיוחדות ולדלות כל שביב שהשמיע בפניהם הרב טייכטל, המשמש כשליח הרבי בבירה הגרמנית ומחולל מהפכה יהודית כבר שני עשורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר