המפכ"ל הבא?

מפתיע: צ'יקו אדרי מסכים להיבדק בפוליגרף

הועדה המייעצת למינויים בכירים מסרה כי המועמד צ'יקו אדרי ייאלץ לעבור בדיקת פוליגרף לפני שימונה לתפקיד המפכ"ל - ואדרי בוחר כעת שלא להתעמת עם הדרישה המביכה (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ניצב צ'יקו אדרי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

התפתחות מפתיעה בתהליך מינוי המפכ"ל: המועמד צי'קו אדרי הסכים לעבור את בדיקת הפוליגרף הדרושה בהקדם.

לפי דיווח באתר 'החדשות', ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, שנשמעו אודותיו תלונות בגין התנהגות לא ראויה לכאורה, הודיע לשר לבטחון פנים, גלעד ארדן, כי הוא מוכן לבדיקה שנדרש לעבור.

כזכור, הועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, מסרה כי המועמד יצטרך לעבור בדיקת פוליגרף לפני שימונה לתפקיד המפכ"ל, זאת - על פי בכירים - למנוע לזות שפתיים.

בהודעתה ציינה הועדה, כי קיימה מספר דיונים בנושא מינוי המפקח הכללי של משטרת ישראל, במהלכן ראיינה את השר לביטחון הפנים, המפכ"ל והמועמד לתפקיד המפכ"ל. כמו כן, היא פרסמה הודעה לציבור, לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה.

"הודעה זו הביאה תגובות רבות מן הציבור, אשר רובן הגדול היה אמנם בשבחו של המועמד, אולם נמצאו גם מי שהתלוננו על התנהגות בלתי ראויה מצדו", מסרה הועדה, "הועדה ראתה לנכון לשמוע שניים מן המתלוננים, וכן קיבלה נתונים כלליים ממשטרת ישראל על נושא המשמעת בארגון".

היועץ המשפטי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף, הועדה קיבלה, לבקשתה, מהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, את חוות דעתו שניתנה לשר לביטחון פנים לפי בקשתו, ובה בחן מן ההיבט המשפטי סוגיות הנוגעות לנושא. בחוות דעתו זו קבע היועמ"ש כי אין מניעה משפטית להבאת המועמדות בפני הועדה.

בעקבות כך, החליטה הועדה שכדי להגיע למסקנה שאכן מטרה זו הושגה במלואה, על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי, כנהוג במשטרת ישראל.

"בדיקה כזאת מתחייבת הן על פי עקרון השוויון בין המועמדים, כששני מועמדים אחרים עברו בדיקה כזאת, והן כדי למנוע לזות שפתיים נגד המועמד, אם יתמנה לתפקיד, כאילו היה לו מה להסתיר. עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל".

לסיום הודיעה הוועדה כי תיתן את חוות דעתה לגבי המינוי שבנדון לאחר בדיקת הפוליגרף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר