המזכ"צ לשעבר

בחר במקורבו: נתניהו מינה סגן רמטכ"ל חדש

ראש הממשלה ושר הביטחון החדש, בנימין נתניהו, הודיע הערב על מינויו של אייל זמיר לתפקיד סגן הרמטכ"ל. נתניהו ביקר גם בפורום מטכ"ל, בפעם הראשונה מאז החל לשמש כשר הביטחון (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו בפורום מטכ"ל (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו אישר היום (חמישי) את המלצת ראש המטה הכללי המיועד, אלוף אביב כוכבי, למנות את אלוף אייל זמיר לסגן ראש המטה הכללי של צה״ל.

אלוף אייל זמיר בן ה-52 הינו בוגר המכללה לפיקוד ומטה והמכללה לביטחון לאומי, ובעל תואר שני במדעי המדינה מ"אוניברסיטת חיפה". נשוי ואב לשלושה. הוא שימש במגוון גדול של תפקידי פיקוד בחיל השיריון וכראש מטה זרוע היבשה כמו גם שימש כמזכיר הצבאי לראש הממשלה בין השנים 2013-2015. תפקידו האחרון היה מפקד פיקוד דרום.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט שמסיים את תפקידו בקרוב, שוחח הערב עם האלוף אייל זמיר ובירך אותו על בחירתו לסגן הרמטכ״ל הבא של צה״ל. מוקדם יותר שוחח הרמטכ״ל עם האלוף ניצן אלון והודה לו על תהליך ההתמודדות הראוי.

הרמטכ"ל ציין, כי אייל זמיר הוא קצין רב זכויות אשר ביצע שירות קרבי כלוחם וכמפקד במספר גזרות ותפקידי מפתח ובידיו הכישורים להצלחה בתפקיד מרכזי זה ולתרומה רחבה לצה"ל.

נתניהו בירך על המינוי ואמר כי "האלוף זמיר עתיר הישגים וקצין מוערך שיסייע לרמטכ"ל המיועד אלוף כוכבי להוביל את צה"ל לפסגות חדשות. רה"מ נתניהו מבקש להודות לאלוף ניצן אלון על תרומתו רבת השנים לצה"ל ולביטחון ישראל".

זמיר, כמזכירו הצבאי של נתניהו (צילום: Haim Zach / GPO)

במקביל הגיע נתניהו בכובעו החדש לפגישה עם פורום מטכ"ל בקריה בתל אביב: "זהו הביקור הראשון שלי כאן במטה הכללי כראש הממשלה ושר הביטחון. יש לנו משימה משותפת והיא לשמור על ביטחון ישראל בכל הזירות", אמר נתניהו.

הוא התייחס לזירות השונות ואמר, "בזירה הראשונה, עזה, אנחנו ערוכים לפעול ולעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון תושבי העוטף והדרום".

"הזירה השנייה היא יהודה ושומרון. צה"ל והשב"כ סיכלו השנה כ-500 פיגועים. זוהי הזדמנות לברך את הפעולה האחרונה המשותפת שמנעה פיגוע גדול מאוד שהיה בהכוונת החמאס מעזה", אמר ראש הממשלה ושר הביטחון.

הזירה השלישית, עליה הצביע נתניהו היא הצפון, סוריה ולבנון. "אנחנו ממשיכים לפעול למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ואת פרויקט הנשק המדויק בלבנון של חיזבאללה. נמצאים כאן הרמטכ"ל ואלופי צה"ל שעובדים ללא לאות למען ביטחון ישראל - זו המשימה שלנו, ואנחנו נמשיך בה", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר