זה מול זה

שני פלגי סאטמר מפיקים אירוע זהה: מי מרשים יותר

בשתי החצרות מפשילים כעת שרוולים, לקראת חגיגות 'יום ההצלה' השנתיות • אלו התכניות האמנותיות עבור יום מיוחד זה, שיוצגו בקרוב לראווה, זה מול זה • היכנסו - והשוו (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
כ"א כסלו בחצר מהרז"ל לפני 4 שנים (צילום: באדיבות המצלם)

שני פלגי חסידות סאטמר עוסקים בימים אלו בהכנות האחרונות לקראת אירועי כ"א בכסלו, מן האירועים המרכזיים והגדולים בעולם החסידות בארה"ב ובכלל.

ביום כ"א כסלו מציינים בחסידות את יום השנה הצלתו של האדמו"ר רבי יואל מסאטמר מזוועות השואה, כשהועלה ל'רכבת קסטנר' הנודעת.

הצלה זו מסמלת, עבור רבבות החסידים, את המשך השושלת ושגשוגה אף לאחר מלחמת העולם השנייה, ובשני הפלגים נוהגים זה שנים לציינה באירועי פאר.

גם השנה מפיקים בשתי החצרות אירועי ענק, באולמות ענקיים ומפוארים, בליווי תזמורות ואומנים מהשורה הראשונה בעולם החסידי וכאשר הכל מתועד ומתפרסם לאחר מכן.

מתוך האירוע בפלג מהר"א לפני 4 שנים (צילום: מתוך Freilach Band ביוטיוב)

הנה פרטים שאסף 'כיכר השבת' מתוכניותיהם של אנשי שתי החצרות, לקראת אירועי הענק:

סאטמר מהרז"ל:

האירוע יתקיים, כבשנים האחרונות, בראשות האדמו"ר בביתן 'NYS ארמורי' שבקראון הייטס. מדובר במתחם ענק המשמש במקור לתצוגת כלי נשק צבאיים.

על החלק האומנותי יופקדו הקלידן ר' מאיר אדלר מישראל שיוביל את העיבודים. הזמר החסידי ר' יששכר גוטמן ינעים בקולו כשמלווים אותו מקהלת 'לב וויסעס' תחת שרביטו של אבא ברקוביץ', ומקהלת הילדים 'פרחי שיר ושבח' בניצוחו של ר' חיים מאיר פליגמן.

סאטמר מהר"א:

האירוע בראשות האדמו"ר צפוי להתקיים באוהל שיוקם במיוחד לצורך האירוע במתחם 'איסט וויליאמסבורג קומפלקס' שבשכונת וויליאמסבורג. עסקני החסידות עמלים לתאם את הצדדים הטכניים מול גורמי החוק והרשויות.

על במת האומנים של האירוע יופיעו תזמורת מורחבת, מקהלת 'שירה' בניצוחו של יואלי הורוביץ, והחזן בוגר המקהלה ר' שלמה זלמן הורוביץ שריתק את הקהל גם בשנים קודמות, לצד מקהלת ילדים חסידית חדשה בשם 'יינגעלעך' בניצוחו של המעבד נפתלי משה שניצלער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר