בגלל הקואליציה

נתניהו לא ישתתף בהשבעת הנשיא בברזיל

הקואליציה הצרה במיוחד מונעת מחברי הכנסת וגם מראש הממשלה לעזוב את הארץ לביקורים בחו"ל. בישראל רצו שנתניהו ישתתף בטקס הנשיא הפרו ישראלי (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ובולוסונרו (צילום: תומר נויברג ושאטרסטוק)

למרות הציפיות והדיווחים, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ככל הנראה לא ישתתף בטקס ההשבעה של נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונרו, הפרו ישראלי, כך דווח ב-ynet, על פי גורמים בלשכת ראש הממשלה.

הסיבה לביטולו של הביקור מצבה של הקואליציה לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון מה שהותיר את הקואליציה עם 61 חברים בלבד.

לא רק נתניהו נשאר בארץ, השבוע הכריזו יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון על "עוצר טיסות" של חברי הכנסת על רקע המצב השברירי במליאה ומשבר האמון שנוצר בסוגית הקיזוזים בין הצדדים. בינתיים בוטלו כל הנסיעות של המשלחות הרשמיות שהיו אמורות לצאת מטעם הכנסת. כך למשל בוטלה משלחת שהייתה אמורה לצאת אתמול לבריסל ובה ארבעה ח"כים. כך גם משלחת שהייתה לצאת בשבוע הבא לרומניה.

כזכור, בחודש שעבר עם ניצחונו של בולסונרו שהודיע כי יעביר את שגרירות ברזיל מתל אביב לירושלים ויסגור את שגרירות הפלסטינים בארצו, היו דיווחים מפי גורמים מדיניים כי נתניהו יטוס להשבעתו של בולסונרו ב-1 בינואר כהערכה על עמדותיו לטובת ישראל.

ראש הממשלה שוחח עם בולסונרו לאחר הבחירות ובירך אותו על היבחרו לתפקיד: "אני סמוך ובטוח שבחירתך תביא לידידות גדולה בין העמים ולהידוק הקשרים בין ברזיל לישראל. אנו מחכים לביקורך בישראל".

בישראל רצו מאוד שנתניהו יגיע לטקס ההשבעה וראו בכך הזדמנות לפתוח דף חדש ביחסים שהיו מתוחים לא מעט בשנים האחרונות במיוחד על רקע היחסים הכלכליים של המדינה הענקית עם מדינות ערב.

המומחים מציינים כי על אף שהקשרים הכלכליים והתרבותיים בין ישראל לברזיל טובים מבחינה מדינית, היחסים היו בסך הכל קרירים ובדרך כלל הברזילאים נטו לטובתם של הפלסטינים. בנובמבר 2009 ביקר הנשיא שמעון פרס בברזיל ושנה לאחר מכן ביקר נשיא ברזיל לולה דה-סילבה בישראל.

מאז סוף 2015 התפתחה מתיחות ביחסים בין המדינות, בעקבות סירובה של ברזיל לאשר את מינויו של דני דיין לתפקיד שגריר ישראל בברזיל. הסירוב נבע בעיקר מהיותו בעבר יו"ר מועצת יש"ע. בסופו של דבר נשיאת ברזיל דילמה רוסף שהובילה את ההתנגדות לאישור מינויו של דיין הודחה בגלל האשמות על שחיתות ודיין מונה לבסוף לקונסול הכללי בניו יורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר