"בידוד מדיני"???

נתניהו פועל לקיצור מסלול הטיסה לברזיל

צוותים מיוחדים מטעם מדינת ישראל פועלים לכינון קשרים עם סודאן; המטרה היא קיצור נתיבי הטייס מישראל לברזיל שבדרום אמריקה, כך נחשף בחברת החדשות (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא דיבו הערב בבית ראש הממשלה (צילום: לע"מ)

צמד המילים "בידוד מדיני" מעולם לא נשמע נלעג כמו הערב, עת נשיא צ'אד האפריקאית מבקר בישראל והיסטוריה נוספת נחשפת בנוגע ליחסי החוץ של ישראל. עורך חדשות החוץ של חברת החדשות, ערד ניר, דיווח הערב (ראשון), כי צוותים מיוחדים מטעם מדינת ישראל פועלים לכינון קשרים עם סודאן במטרה לקצר נתיבי הטייס מישראל לברזיל.

לסודאן גבול ארוך עם צ'אד, שהקשרים עמה הפכו היום גלויים לאחר שנים ארוכות של נתק בין שתי המדינות. לדברי גורם מדיני בכיר המטרה שסימן ראש הממשלה נתניהו היא לאפשר טיסות ישירות וקצרות מעל אפריקה בין ישראל לברזיל שבדרום אמריקה.

הנתיב הקצר מחייב מעבר מעל שתי מדינות שעד היום לישראל לא היו קשרים עמן. לאחר שיחסי ישראל-צ'אד הוסדרו נותר להסדיר את המעבר מעל סודאן.

הכוונה שגם חברת התעופה הישראלית 'אל על' תוכל לטוס בנתיב הזה, ואולי בקרוב גם מזרחה. עוד הוסיף אותו גורם מדיני בכיר ואמר ל"החדשות", כי בביקורו בעומאן שמע רה"מ נתניהו מהסולטן קבוס הבטחה שיאפשר את זה.

המשמעות היא גם בקיצור זמני הטיסה ליעדים אלו וגם בחיסכון כספי עבור הטסים שכן הטיסה הקצרה יותר אמורה להיות גם זולה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר