פרסום ראשון

הרכבת הקואליציה בירושלים: פגישה מכרעת בין רבני דגל התורה לבין דרעי

המחלוקת בין הסיעות-האחיות דגל התורה וש"ס, על תיק החינוך בעיריית ירושלים, הנכרך בנושא אפליית התלמידות הספרדיות בקבלה לסמינרים, תעמוד במרכזה של פגישה בין יו"ר ש"ס לרבני 'דגל' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרסום ראשון: נמשכים הקשיים בדרך להרכבת הקואליציה של משה ליאון; עיקר המאבק, כפי שכבר דווח, הוא עדיין בין דגל התורה לבין ש"ס על תיק החינוך העירוני.

ביממה האחרונה, כך נודע ל"כיכר השבת", הוחלט לקיים פגישה מכרעת, בה ישתתפו רבני דגל התורה, יו"ר ש"ס השר דרעי וח"כ אורי מקלב, בניסיון לפתור את המחלוקת.

הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייצ'יק מעוניינים כי תיק החינוך יהיה בידי דגל התורה, כשמי שיחזיק בתיק יו"ר הסיעה אליעזר ראוכברגר, בעוד בש"ס טוענים כי אפליית בנות ספרדיות תימנע רק כאשר תיק החינוך יישאר בידיה.

בפגישה צפויים כאמור להשתתף חברי ועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים, וההצעה שתעלה מטעמם לדיון היא הקמת ועדת רבנים חיצונית, שתפקידה יהיה למגר את תופעת האפליה בסמינרים מול המנהלים, כך שתיק החינוך - גם אם יעבור לידי 'דגל' - ינותק מסוגיית האפליה בסמינרים.

גורם בכיר בדגל התורה מסביר ל'כיכר השבת': "הגיע הזמן להוציא את הסוגיה הרגישה של אפליית הבנות מידי הפוליטיקאים המקומיים שעושים בזה הון פוליטי ואיבדו את האימון, כשמנהלי הסמינרים מצידם מוצאים דרכים לעקוף אותם".

הגר"ב סולובייצ'יק והגר"ד כהן, רבני דגל התורה (צילום: אלי קובין)

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי במהלך המשא ומתן בימים האחרונים עלתה הצעה מצידה של ש"ס, להעביר את תיק החינוך מידיו של צביקה כהן לחבר מועצה אחר מטעם הסיעה.

באשר לתיק תכנון ובניה, הנחשב אף הוא לתיק נחשק, בש"ס מתעקשים בשלב זה על תיק חינוך ולא מעוניינים בתכנון ובניה. ההצעה שעלתה בענין במהלך המו"מ, היא לפצל את סמכויות התיק בין דגל התורה לבין ש"ס - או אגודת ישראל. מחלוקת נוספת בין דגל התורה לש"ס קיימת על תיק ההקצאות, כשתיק הכספים כנראה מוסכם שיופקד בידי ש"ס.

במידה ואגודת ישראל תיכנס בסופו של דבר לקואליציה, היא תקבל ככל הנראה את תיק שפ"ע ותיק תפעול, בנוסף לתיק תרבות תורנית.

יו"ר ש"ס בי-ם: "תיק החינוך נותן שקט לספרדים" ארכיון (צילום: כיכר השבת)

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי ישנו וויכוח בין חברי צוות המו"מ של משה ליאון, אבי אבוחצירא ועו"ד דידי הרשקוביץ, לבין סיעת 'מאוחדים' (קינג), באשר לתפקיד סגן ראש העיר ברוטציה: בעוד יו"ר הסיעה אריה קינג מעוניין לקבל את התפקיד בחצי הראשון של הקדנציה, בבית היהודי ובסביבת ליאון פועלים שבמחצית הראשונה של הקדנציה תכהן כסגנית דווקא חגית משה מהבית היהודי.

יצוין, כי ישיבת המועצה הראשונה של עיריית ירושלים צפויה להתקיים בעוד כשלושה שבועות, ועד אז מקווים צוותי המו"מ להגיע ל'סגירה' מול כלל המפלגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר