הרב פינזל תוקף את 'אל על'

"התנצלות מטופשת אם לא מרושעת, זלזלו באינטליגנציה"

הרב אברהם פינזל, ממובילי המאבק נגד 'אל על', בעקבות פרשת 'טיסת השבת', תוקף את 'התנצלות' החברה: "היתה מטופשת אם לא מרושעת. אל על בחרו לזלזל באינטליגנציה של הנוסעים" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב אברהם פינזל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרב אברהם פינזל, מהרבנים שהובילו את המאבק נגד חברת 'אל על' בשל סערת 'טיסת השבת' תוקף את 'התנצלות' החברה וטוען כי היא היא מטופשת אם לא מרושעת.

בראיון למנדי גרוזמן ואלי ביתאן ב'כאן מורשת' תקף הרב פינזל את 'אל על' ואמר: "ההתנצלות היא התנצלות מטופשת ומרושעת. אחרי שבוע שלם של גמגומים מצד אל על. אם הם רק היו מתנצלים באופן ברור, בלי להאשים את הצוות שלהם, אף אחד לא היה זוכר את הסיפור הזה. הייתי עוזר להם בעשר דקות לנסח התנצלות. הם בחרו לזלזל באינטליגנציה של הנוסעים החרדים שלהם|

"אין חרם על אל על ולא קראנו לחרם" הדגיש הרב פינזל והוסיף: "כשהציבור החרדי יוצא לחרם זה כשגדולי הדור מובילים על נושאים של רמיסת השבת. אל על לא חיללה שבת, אל על זילזלה בנוסעיה שומרי המצוות והשבת ועל זה קמה צעקה והביעו כאב".

לדבריו: "הנושא מאוד פשוט: יש אמנה וברית לא כתובה בין הנוסעים החרדים ובין חברת אל על. אתם טובים אלינו בנושאים רוחניים, אנחנו טובים אליכם למרות שהשירות בחברות זרות טוב יותר. אנחנו מעדיפים לנסוע באל על בשל שמירת שבת, הבנה של הצרכים, פרנסה לחברה יהודית. אבל כשחברה יורקת לך בפרצוף ומזלזלת בך, אפילו חילונים לא מבינים למה אל על מתעקשת לא להביע התנצלות. בסך הכול ביקשנו מהם להיצמד לאמת. לא מתלהמים ומבקשים בקשה פשוטה. הם לא עשו את זה".

"אל על אתמול לא התנצלה", תקף הרב פינזל: "לא הבהירה מה יהיה בעתיד, לא התייחסה. אנחנו לא מחרימים, אבל בימים האלה, בדקות האלה, הקבוצה הזו מקיימת משא ומתן עם חברות זרות שמקיימות טיסות לישראל וממנה, ויושבים איתם על הסדרים, על נושאים כמו מה עושים במקרה שטיסה יוצאת באיחור ויש סיכוי שתגיע בשבת.

"אנחנו בוחרים מתוכנו נציגים שיושבים במשא ומתן, ונודיע לציבור את האפשרויות החלופיות שיש להם לטיסות. זה בשורה מאוד לא טובה לאל על. יותר מכך, כל החברות שטסות לישראל מוכנות לתת לנוסעים מתמידים באל על כרטיס יקרה מקביל והטבות שזכו להם באל על באופן מיידי, כך שאפילו המעבר לאנשים שטסים הרבה יהיה פשוט יותר".

כזכור, בהודעת 'אל על' שפורסמה אמש ב"כיכר השבת" נכתב: הודעה בנוגע לטיסה 002 מה-15 בנובמבר מניו יורק לתל אביב: אל על מוצאת לנכון לחזור ולהבהיר, כפי שכבר הבהירה בהודעה לתקשורת ביום 19 בנובמבר, כי היא לא הטילה אשם בציבור החילוני הדתי או החרדי באירועים עליהם דווח. כל פרסום אחר לא נעשה על דעת אל על.

"אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר או לאום כלשהו", נמסר מהחברה. בהמשך ההודעה מגבה ההנהלה את צוות המטוס: "הנהלת אל על מגבה ומוקירה את אנשי צוות האוויר והקרקע שפעלו בטיסה זו באופן מעורר הערכה".

באשר לפיצוי לנוסעים, נמסר כי "אל על החליטה להעניק כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה לכלל 400 נוסעי הטיסה נוכח אי הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה".

לאחר פרסום ההתנצלות, נוסעים חרדים סרבו לקבל את ההתנצלות ואמרו ל"כיכר השבת", "פשוט עושים מאיתנו צחוק, עושים עלינו סיבוב חושבים שהחרדים מפגרים. זו התנצלות זאת? כולם ידעו וקראו בכל מקום שהחרדים אשמים פתאום לא האשימו את החרדים? והפיצוי? כרטיס לאירופה? זה לא מקובל בשום צורה. אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים".

נוסע חרדי נוסף מספר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בטיסה מניו יורק, מה הקשר פיצוי כרטיס לאירופה? על מי הם עובדים? ואיך זה שאחרי ההבטחה להתלונן במשטרה וההסתה של הדיילות נגדנו החברה טוענת שלא האשימה את החרדים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר