נאום ניצחון מרגש

ניצול הפיגוע הטיח במחבל: "ניצחתי אותך; אני חי"

אחמד חדיר התנפל על הרץ עם הסכין והחל לדקור אותו בפיגוע לפני 3 שנים - גם אז הוא לא וויתר, ונאבק בו בבעיטות ואגרופים; לאחרונה הוא קרא מולו נאום ניצחון מושלם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בו נפצע הרץ, ודבריו של אחיו בבית החולים (צילום: מועצה אזורית שומרון / ירון ברנר ועידו ארז, ynet)

"אתה רצית להרוס, לזרוע חורבן - ובסוף הפסדת בקרב. במקום להרוג, נתת לי הזדמנות לבנות את החיים מחדש", כך הטיח אוהד הרץ, בתאמר שוכת אחמד חדיר, המחבל שניסה לרצוח אותו.

את הדברים הללו הוא קרא לעבר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאל באוקטובר 2015, בבית המשפט הצבאי בשומרון, שגזר עליו שלשום 17 שנות מאסר וחצי, ותשלום פיצויים על סך 30 אלף שקלים.

הרץ, שסובל מנכות בעקבות הפיגוע, ביקש לשאת דברים מול המחבל, בפני השופטים, וכך הוא אמר לו: "פצעת אותי, אושפזתי בבית חולים ונשארתי נכה לכל החיים. אבל הסיפור לא נגמר כאן, הוא רק מתחיל".

"מאז שניסית להוריד אותי, אני רק עולה, המשיך הרץ: "באותו היום שדקרת אותי, חזרתי מפגישה עם בחורה - שהיום היא אשתי. נולד לנו בן; יש לנו בית; הספקתי להתחיל ולסיים תואר שני; אני עובד בחינוך ומחנך נערים לאהבה וחמלה - בדיוק ההפך ממה שאתה מייצג".

ניצול הפיגוע הוסיף: "אתה רצית להרוס, לזרוע חורבן, לראות דם, ובסוף הפסדת בקרב. יצאת אפס, פחדן, ברחת כמו שפן , תום המאבק בינינו. במקום להרוס, עזרת לבנות. במקום להרוג, נתת לי הזדמנות לבנות את החיים מחדש. נכה, אבל חי ומאושר יותר מאי פעם".

"השאיפה שלי, היא לתקן את העולם, בדיוק הפוך ממה שאתה מייצג - את הרצח, האכזריות, השנאה והרוע. אני ניצחתי אותך! אני חי, אני פועל!", סיים אוהד הרץ את דבריו המרגשים".

זירת הפיגוע (צילום: עידו ארז, ynet)

עו"ד חיים בלייכר, שמלווה את הרץ, אמר לאחר מכן: "יש מסר חשוב של ענישה מוגברת לצד תשלום שמבוצע בפועל על ידי המחבל עבור הנפגע. בכך המחבל, שמטרתו הייתה לרצוח את הנפגע בשל היותו יהודי, לא רק שלא השיג את מטרתו, אלא נאלץ לשלם מכספו. תוצאות אלו הן בזכות המעורבות של נפגעי האיבה והדרישה שלא יינתנו עונשים מופחתים למחבלים גם במסגרת עסקאות טיעון".

הפיגוע אודותיו התקיים המשפט, אירע כאמור לפני כשלוש שנים. הרץ, אז לוחם בצנחנים, עמד בטרמפיאדה בצומת אריאל, בדיוק כשהגיע למקום המחבל "בכוונה לגרום למותו של אזרח ישראלי באמצעות סכין", כלשון כתב האישום.

תאמר שוכת אחמד חדיר, המחבל, החביא את הסכין בבגדיו, התקדם לכיוון הצומת, ראה את הרץ, התנפל עליו עם הסכין והחל לדקור אותו. אך הרץ לא וויתר: הוא נאבק בו בבעיטות ואגרופים, ניסה לשלוף את האקדח שהוא נושא ובשלב מסוים הצליח להדוף אותו מעליו.

כשהמחבל הבין שאוהד הולך לירות בו באקדחו, מיהר לברוח לכיוון הכפרים הערביים באזור. בינתיים, אוהד כבר איבד דם, ולא הצליח לרוץ. הוא שכב במקום, וחיכה עד שהגיעו הכוחות הרפואיים, שמצאו אותו עם דקירה אחת בחזה,עוד אחת בריאה והשלישית ברקמות. מצבו הוגדר בינוני, אך כאמור מאז הוא השתקם - ושלשום נשא את נאום הניצחון שלו, מול המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר