מצלמות בפנימייה

סערה בישיבה: בחור סולק, חבריו נעדרו מסדר א' במחאה

תלמיד בישיבת "נתיבות החכמה" סולק לאחר שהמשגיח ראה אותו מחזיק בטלפון נייד, חבריו פתחו במחאה בטענה כי ההנהלה משתמשת במצלמות - בניגוד להבטחות אך בישיבה מכחישים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
היכל הישיבה. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סערה בישיבה: תלמידי ישיבת "נתיבות החכמה" בשכונת בית וגן בירושלים, גילו מצלמות בפנימייה ובתגובה נעדרו מסדר א', לאות מחאה. בישיבה טוענים כי לא נעשה כל שימוש במצלמות נגד הבחורים.

ישיבת 'נתיבות החכמה' בשכונת בית וגן נפתחה בתחילה ברחוב ברגמן בבית וגן, שם שכנה כשמונה שנים. עם העלייה במספר התלמידים והתרחבות הישיבה, נשכרו בניינים בסביבה לצורך חדרי פנימייה. בתחילת זמן חורף תשע"ז, עברה הישיבה לקמפוס ישיבת קריית נוער בבית וגן, המרווח יותר.

במתחם הישיבה החדש והמפואר שהיה שייך לקריית נוער, היו מצלמות אבטחה מובנות בחדרי הפנימייה ובכניסה למקלחות - לצורך ביטחון ואבטחה.

לאחרונה התגבר החשש בקרב הבחורים בישיבה כי הנהלת הישיבה והמשגיחים הקטנים (המק"קים) צופים בזמן אמת במצלמות כדי לעקוב אחר התנהלות הבחורים, אך הנהלת הישיבה הכחישה שוב ושוב את הטענות, וראש הישיבה, הגאון רבי דניאל קלמן וולפסון, דחה את הטענות מכל וכל.

התפנית החלה לפני מספר שבועות כאשר המשגיח קטן זימן את אחד הבחורים משיעור ג' והודיע לו כי אין מקומו בישיבה משום שלטענתו החזיק בסמארטפון. הבחור הכחיש מכל וכל, טען כי לא היו דברים מעולם ונפשו חשקה בתורה וכי מדובר בעלילה, אך המק"ק התעקש ואמר: "אני ראיתי אותך".

הבחור התקשה להבין ונזכר שאכן השתמש בסמארטפון לדקות בודדות בפנימיה והסיכוי היחיד שראו אותו הוא במצלמות האבטחה.

חבריו, דרשו מהנהלת הישיבה הבהרות לגבי השימוש במצלמות האבטחה, אך הבהרה לא הגיעה וחבריו של הבחור משיעור ג' שסולק, פתחו במחאה ולא התייצבו לסדר א'.

הנהלת הישיבה העבירה הודעה לבחורים כי לא נעשה ולא יעשה שימוש במצלמות לצרכי מעקב, אך הבחורים מתקשים לקבל את ההבהרה, ואומרים כי הם שוקלים את דרכי הפעולה. בד בבד עם פרסום ההבהרה, סולקו מספר בחורים שארגנו את המחאה.

אחד מבחורי הישיבה אומר ל'כיכר השבת' כי "אומרים עלינו שלמדנו מחברון לעשות מרד, אבל יש הבדל - לא יצאנו למאבק למען בחור שסולק אלא על הצביון של הישיבה, אנחנו בוגרים ולא צריך לעקוב אחרינו. להשאיר את המצלמות תוך הבטחה שלא לעשות בהם שימוש, זאת הפרה ברורה של ההסכם וכמו לתת לחתול לשמור על החלב. נצא למאבק נוסף ומאורגן".

גורם בהנהלת הישיבה אומר ל'כיכר השבת': "שוחחתי עם ראש הישיבה ואמר לי שלא נעשה שום שימוש במצלמות, אין מצלמות בחדרי הפנימייה עצמה אלא בפרוזדורים בלבד. אותו משגיח אמר לבחורים כי הם מתועדים כדי להרתיע משימוש בסלולרי בתחומי הישיבה - אך לא נעשה שום שימוש במצלמות".

לדבריו, הבחור לא נחשד בשימוש בסמארטפון אלא בטלפון נייד כשר - שגם זה אסור בתחומי הישיבה. "המרד כבר נגמר", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר