פרסום ראשון

בכנס נגד גיוס חרדים: שוטר הותקף, נבהל - ושלף נשק

שוטר סמוי שנכח אמש בתוך כינוס נגד גיוס חרדים לצה"ל, הותקף במקום פיזית, שלף את נשקו וכיוון אותו אל תוקפיו • לכתב "כיכר השבת" הוא מלמל: "זה היה בצחוק"... (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבלש, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בכנס המתנדבים של 'מרכז ההצלה' אמש (מוצ"ש) נגד גיוס חרדים לצה"ל, הותקף בלש משטרה - שבתגובה שלף את נשקו לעבר הנוכחים במקום.

כזכור, כפי שדווח ב"כיכר השבת", כוחות משטרה הגיעו לאולם שבקיבוץ מעלה החמישה ליד ירושלים, לכנס גיוס מתנדבים לארגון המזוהה עם חוגי 'העדה החרדית' בירושלים ובית שמש, בו נכח אף הגאב"ד הגרי"ט וויס.

הסיבה לנוכחות המשטרתית, היתה מידע כי תתקיים במקום 'הצגה' בנושא הנפיץ והחשש כי תובע בו הסתה נגד חיילים חרדים או גורמים בצה"ל, כפי שאירע בל"ג בעומר האחרון, בנוכחות אלפים, כשהומחש לילדי 'העדה' כיצד יש להתנגד לחייל חרדי, ובעקבות כך אף נפתחה חקירה ועוכבו כמה פעילים בידי המשטרה.

ההצגה המסיתה, בל"ג בעומר האחרון (באדיבות 'החדשות')

שוטרים שעמדו אמש מחוץ לאולם, לכל אורך הכינוס, נערכו 'לפוצץ' אותו, במידה והיו מושמעים בו דברי ההסתה, כשהם מצוידים בצו בית משפט רלוונטי לכך.

אלא של"כיכר השבת" נודע כאמור, כי אף שהכינוס כידוע לא פוזר, התרחשה בסיומו תקרית קשה וחריגה: מתברר, כי בלש משטרתי שנכח בתוך האולם, כדי לתעד אותו למקרה ותידרש הוכחה משפטית נגד מסיתים, הותקף פיזית. כמה גורמי שוליים יידו לעברו אבנים, דחפו אותו וירקו עליו.

בשלב מסוים נלחץ הבלש וחשש לגורלו, ובשל כך שלף את נשקו וכיוון אותו לעבר המתפרעים הקיצונים - שנבהלו ונמלטו.

ה'הצגה', אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יודגש, כי לאחר שההתקהלות האלימה סביבו התפזרה, המשיך השוטר לרוץ לכיוונו של צלם "כיכר השבת" חיים גולדברג ששהה במקום לצורך עבודתו, ורק כשנאמר לו שמדובר בעיתונאי, "התנצל" הבלש ומלמל: "זה היה בצחוק"...

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות מבצעית של בלשי המשטרה, החלו ההמון להקיף את אחד הבלשים ומנעו ממנו לעזוב את המקום תוך שהם תוקפים אותו מילולית ופיזית בגידופים ויריקות לעברו. השוטר שחש מאוים ובסכנה מידית, הוציא את נשקו האישי כאקט של הרתעה, ובמקביל הוזעקו למקום שוטרים נוספים, פעולות שאמנם הרתיע את ההמון והוביל להרחקתם מהשוטר.

לאחר המקרה המשטרה פתחה בחקירה במטרה לאתר את התוקפים ולמצות עמם את הדין".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

לאחר שליפת הנשק ופיזור התוקפים, הבלש מסתלק מהאזור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר