בני ברק

אחרי ה'הדלקה': אכל סופגניה בביתו - ונחנק

חרדי תושב בני ברק איבד את הכרתו בביתו, כשנחנק בעת שאכל סופגניה לאחר הדלקת נר ראשון של חנוכה. בוצעו בו פעולות החייאה, והוא פונה לבית החולים להמשך טיפול רפואי (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

כונני הצלה-מד"א הוזנקו הערב (ראשון) על ידי מוקד הכוננים של מד"א, בעקבות דיווח על קשיש כבן 90 שאיבד את הכרתו בבני ברק.

לכוננים, שהגיעו במהירות למקום, התברר כי האיש נחנק במהלך אכילת סופגניה בביתו ברחוב ברסלב בעיר, והתמוטט מחוסר חמצן.

הכוננים, בסיוע צוותי מד"א, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני וביצעו בו פעולות החייאה, כשבמקביל נעשו ניסיונות להוצאת חתיכת הסופגניה מגרונו.

כעבור מספר דקות הצליחו לשלוף את החתיכה מגרונו של הקשיש, הדופק שלו חזר והוא פונה בהכרה מלאה להמשך טיפול בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, כשמצבו מוגדר בינוני.

אמבולנס של 'הצלה' (צילום: 'החדשות')

פראמדיק מד"א צביקה גדלוביץ ואחיו חובש מד"א אבי גדלוביץ, תיארו: "נסענו עם הרכב ברחוב סמוך ,כאשר קיבלנו את הקריאה באפליקציית הכוננים של מד"א. מיד הגענו למקום, וראינו בתוך הדירה גבר כבן 95 מחוסר הכרה. תוך כדי הבדיקות הרפואיות הראשוניות, סיפרו לנו שהוא נחנק במהלך אכילת סופגניה. ביצענו בו פעולות רפואיות על מנת לחלץ את חתיכת הבצק מגרונו, ובתוך רגעים קצרים, לאחר שהצלחנו, הוא שב להכרתו, ובהמשך פונה במצב יציב ובהכרה מלאה לבית החולים בניידת טיפול נמרץ של מד"א".

במד"א מזכירים, כי בצק הסופגניה עשוי להיות מסוכן לילדים קטנים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בבליעה, ולכן יש לחתוך את הסופגניה לחתיכות קטנות ולהשגיח בזמן האכילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר