דרמה בחדר הועדה

"אין לי אמון בה": שקד יצאה - רגע לפני דברי זילבר

שרת המשפטים איילת שקד השרויה בסכסוך עמוק עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, תקפה אותה בנוכחותה, נקלעה לעימות חריף עם ח"כית מהשמאל ויצאה בהפגנתיות מהדיון • צפו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
העימות בכנסת, היום (צילום: ערוץ הכנסת. תמונה: מרים אלסטר, פלאש 90)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, התייצבה היום (שני) בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, בנוכחות שרת המשפטים איילת שקד השרויה עמה בסכסוך עמוק, ומעט לפני שהחלה לדבר יצאה שקד מהחדר במחאה.

בדיון, שעסק במשק החלב בישראל, נכחו במרחק שני כיסאות זו מזו השרה שקד ועו"ד זילבר, שבועות ספורים לאחר שהאחרונה תקפה משמאל את חוק "הנאמנות בתרבות", ננזפה בשל כך בידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט והותקפה חזיתית בידי שרת המשפטים.

בשלב מסוים פרץ במקום עימות חריף בין ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) לבין שקד (הבית היהודי). סויד הטיחה בה: "את לא אמורה להתקוטט פה עם המשנה דינה זילבר. היא מביעה את עמדתו של היועמ"ש". שקד הגיבה: "אני זו שאביע את עמדתו. דיברתי איתו". כשסויד ענתה לה: "לא יכול להיות שתרדי לרמה כזאת", השיבה שקד: "מה את אומרת? אני ארד".

שרת המשפטים אף תקפה את זילבר, כאמור בנוכחותה, ואמרה: "אין לי אמון שהיא תייצג את המשרד לאחר הדברים שאמרה", ומעט לפני שרשות הדיבור ניתנה לזילבר, יצאה איילת שקד במחאה מן החדר.

שקד וזילבר, במרחק 2 מקומות (צילום: ישי פורת, ynet)

מנדלבליט, שאישר למשנה שלו להשתתף בדיון, למרות התנגדות שרת המשפטים, הסביר בוועדה לביקורת המדינה: "אני לא מחפש לפגוע במעמדה של שרת המשפטים ולא באף אחד משרי הממשלה, אבל צריך להבין שדינה זילבר נמצאת בוועדה אחרת בגללי. אני שלחתי אותה כדי לייצג את עמדתי. העצמאות של מוסד היועץ המשפטי לממשלה היא חיונית".

"כאשר דינה זילבר חרגה מהנוהג הנכון והראוי בדרך התבטאותה - הערתי לה על כך. אבל, כשהיא מביעה התנגדות והסתייגות מהליך חקיקה בכנסת - זו לגמרי עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה ואני אגן על עמדה זו", סיים עו"ד אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה.

צפו בעימות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר