הקרב בבית שמש

מהלך חדש: כך מתכוונים בדגל התורה 'לסנדל' את מינויי אגודת ישראל

עם החלטתו של אבוטבול להישאר בעיריית בית שמש תוך חבירה ל'דגל', נותרו 3 חברי 'אגודה' במיעוט בקרב הסיעה ה"מאוחדת", וכעת הם מאוימים משפטית בידי שותפיהם (ארץ)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
נציג 'אגודה' בעת חתימת ההסכם עם בלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

הקרב הפנים-חרדי בבית שמש נמשך: סיעת דגל התורה התכנסה היום (שני) כדי לדון בכניסה של אגודת ישראל לקואליציית בלוך, ובסיומה הניחה מכשול משפטי בפני הצטרפות זו.

בישיבה הוחלט, כי "כלל חברי הסיעה יצביעו כנגד עמדות ראש העיר, ובכלל זה אף בהצבעת מינוי סגנים ומ"מ בשכר, נושא האצלת סמכויות וכל נושא שיובא להצבעה".

בכך כאמור מנסים בדגל התורה 'לסנדל' את יריביהם מאגודת ישראל, שותפיהם לסיעה, כדי שלא יוכלו להצביע בעד המינויים שלהם עצמם לתפקידי סגנות ומ"מ ראש העירייה ושאר התפקידים, שכן החלטת רוב הסיעה מחייבת את כלל החברים בה.

ארבעת חברי הסיעה מ'דגל התורה' הפכו כזכור לחמישה מתוך שמונת כלל החברים, מאז שראש העיר לשעבר משה אבוטבול חבר אליהם כשהחליט שלא לפרוש מהעירייה כפי שתכנן תחילה.

החלטה של רוב הסיעה, אמורה לחייב את כלל החברים, כולל השלושה מאגודת ישראל. במידה וחברי 'אגודה' יבחרו להצביע בניגוד להחלטה טריה זו, תהווה לפי 'דגל' הצבעה זו "מעשה פרישה" על כל המשתמע מכך בחוק, ובכלל זה: "פורש לא יוכל לכהן כסגן ראש העיר לכל אורך הקדנציה".

המכתב של 'דגל' לבלוך (סריקה)

במכתב ששלחו חברי 'דגל התורה' לראש העיר עליזה בלוך בסיום הישיבה נכתב: "קיבלנו רק אתמול ובדיעבד את ההסכמים הקואליציוניים שחתמת עם סיעות הקואליציה. לצערנו נכון וראוי היה כי הדברים יפורסמו קודם לכן. מבלי להעלות את הטענות שיש לנו לגבי מהות ההסכמים ותוכנם".

"הרינו לציין", מוסיפים חברי הסיעה במכתבם, "כי היום התקיימה ישיבת סיעת יהדות התורה ברוב משתתפים ובמסגרת הישיבה הוחלט ברוב חברי הסיעה (5 חברים מתוך 8)להצביע כנגד ההחלטות שעל סדר יומה של המועצה ובכלל זאת כנגד מינוי סגנים".

"נוכח האמור לעיל, הרינו להבהיר כי במידה ומי מקרב חברי הסיעה יצביע כנגד עמדת רוב חברי הסיעה, אנו נראה בדבר זה כמעשה פרישה כאמור בסעיף 125 א' לפקודת העיריות, אשר בין היתר גורר עימו סנקציות של פסילות לכהן בכהונת סגנות ראש העיר".

המכתב של 'דגל' ל'אגודה' (סריקה)

כמו כן, חברי 'דגל' שיגרו מכתב לחברי אגודת ישראל, בו הם מבהירים "בשם חברי סיעת יהדות התורה", כי עליהם לעמוד בהחלטות הסיעה ולהצביע כנגד עמדות ראש העיר עליזה בלוך.

"קיימנו היום ישיבת סיעה בהמשך לזימון שיצא אתמול בנושאים שעל הפרק. לצערנו בחרתם שלא להשתתף בישיבה, וחבל שכך. בישיבה נדונו נושאים חשובים הקשורים להתנהלות הדת בעיר, שאנו סבורים כי עלינו לפעול למענם במשותף. ראינו לנכון ללכת לבחירות במשותף וסברנו שגם לאחר הבחירות נפעל במשותף לקדש שם שמים בעירנו".

"לצערינו הרב, קיימנו דיון בלעדיכם ויתכן ובאם הדברים היו מושמעים על ידכם היינו מגיעים למסקנה אחרת משלא השתתפתם לא נותרה בידינו ברירה וקיבלנו החלטה לפעול כנגד החלטות הקואליציה לעת עתה. ובכלל זאת להצביע כנגד מינוי סגנים ומ"מ".

בד'גל' מסיימים את מכתבם ל'אגודה' וכותבים: "יובהר, כי הצבעה בניגוד לעמדת הסיעה תהווה מבחינת הסיעה 'מעשה פרישה' על כל המשתמע בזאת כהגדרתו בסעיף 125 א' לפקודת העירייה. העולה מכך בין היתר כי פורש לא יוכל לכהן כסגן רה"ע לכל הקדנציה".

פרוטוקול הישיבה של 'דגל' (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר