"רמה נמוכה?"

ראש הישיבה במתקפה על ה'ניו יורק טיימס': "מנותקים"

הגאון רבי יעקב בנדר, ראש ישיבת דרכי תורה בניו יורק, התייחס לכתבה בה העיתון הנחשב מאיר את החינוך בישיבות החרדיות באור שלילי: "רמה נמוכה? אצלנו אין סמים!" (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב בנדר בהיכל הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

החינוך החרדי בניו יורק: ראש ישיבה מוכר בניו יורק תקף את העיתון המפורסם 'ניו יורק טיימס' בשל כתבה שהאירה באור שלילי את החינוך החרדי.

כזכור, חוקים חדשים בניו יורק מחייבים מוסדות ללמד תלמידים שעות רבות של לימודי חול. ההתפתחויות בנושא העלו שוב את השיח בדבר לימודים אקדמיים בתלמודי תורה, בתי ספר וישיבות של המגזר החרדי בניו יורק.

במאמר שפורסם ב'טיימס', תחת הכותרת "האם תלמידי ישיבה מקבלים חינוך ברמה נמוכה?", תקף העיתון הנחשב את מערכת החינוך החרדית בטענות שונות. אחת מאותן טענות הינה "ישנם תלמידי ישיבות שלא חונכו כי דינזאורים שוטטו פעם על פני האדמה".

יצויין כי אין מדובר בכתבה היחידה מסוגה. בחודשים האחרונים עלו טורי דעה רבים התוקפים את החינוך החרדי, בעיתונים ואתרים נחשבים בניו יורק ובארצות הברית.

אך בכתבה הנוכחית, שפרסם ה'טיימס' שלשום (שני), בחרו העורכים כתמונת אילוסטרציה ראשית בכתבה, כסמל ל'חינוך הירוד' לטענתם בעולם הישיבות, תמונה מישיבת 'דרכי תורה' בת ה-800 תלמידים בעיר. הדבר עורר את ראש הישיבה ועסקן חרדי מוכר בניו יורק, הגאון רבי יעקב בנדר, להגיב.

הכתבה ב'טיימס' (צילום מסך)

לפי הרב בנדר, הכתבה הינה "מתקפה לא הוגנת ונוראית כלפי המערכת הישיבתית כולה. ועוד לשים תמונה מהישיבה שלנו? ציוניהם של התלמידים שלנו עולים בהרבה על הממוצע בניו יורק".

לדבריו, "אנו מתגאים מאד במילוי משימתנו החשובה ביותר: לימוד תורה והנחלת ערכיה. אבל לצד זאת, גם ברמת הציונים שלנו אנו מובילים בכל רמה על פני בתי הספר הציבוריים. אנו הרבה יותר טובים מהם גם בדברים אחרים: אצלנו אין סמים, פשע וחוסר כבוד שבהם סובל הנוער הניו-יורקי".

ראש הישיבה הוסיף ותקף: "הישיבות שלנו אינן זקוקות לייעוץ מצד ועדות חינוך מקומיות. בהחלט מומלץ להן לעקוב אחרינו, כדי ללמוד איך לשחזר את ההצלחה שלנו. ל'ניו יורק טיימס' אין מה לזלזל במערכת הישיבות שלנו. הביקורת שלהם על הישיבות מנותקת לא פחות מבחירת התמונה שלהם", עקץ הרב בנדר בתגובה שפורסמה ב-YWN.

יצויין כי התמונה אותה בחר ה'טיימס' להציג, צולמה בזמן ביקור של מזכירת החינוך של ארה"ב בישיבת דרכי תורה, סיור בו הביעה שביעות רצון גדולה מהישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר