דין ירושלים לא כדין חיפה?

כך הצביע נציג 'הפלג' בעד מינוי הסגן הרפורמי בירושלים

בטאון 'הפלג' יצא במתקפה על תמיכת 'דגל' ברפורמי לסגן בעיריית חיפה, אך בדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי נציגם חיים אפשטיין, תמך במינוי דומה בירושלים. אפשטיין: "מונה רק אחר כך" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חיים אפשטיין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

על רקע הצלחתה של מפלגת 'דגל התורה' בחיפה, שהובילה את החלפת יונה יהב בראשות העיר חיפה בעינת קליש רותם, נשמעו טענות על מינוי "רב קונסרביטיבי" דובי חיון לסגן ראש העיר בחיפה בתמיכתה של 'דגל התורה'.

עיתון 'הפלס' של 'הפלג הירושלמי' היה ממובילי המחאה עם כתבה תוקפנית כנגד "דגל התורה" בסוף השבוע, בה נכתב על "זעזוע עמוק בקרב רבנים וראשי קהילות הנאבקים ללא הרף נגד הרפורמים והקונסרבטיבים המחוללים שמות בכרם בית ישראל, מחאה רבתי ברחבי העולם היהודי בעקבות מתן הכרה וקידום לנציג בכיר של הזרמים הכפרניים, נציגי דגה"ת בכנסת הכריזו בעבר, כי יסרבו להשתתף בכל דיון שבו ישתתף נציג הזרמים הכפרניים".

המחאה ב'הפלס'

בעיתון ציטטו את ח"כ משה גפני שהסביר כי "הרפורמים והקונסרבטיבים תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה ושל היהדות; הם גרמו להתבוללות בממדי קטסטרופה לעם היהודי". העיתון הוסיף ודיווח כי "השבוע התמנה מנהיג הזרם הקונסרבטיבי בחיפה לסגן רה"ע בתמיכת נציג דגה"ת בעירייה".

ההצבעה במליאת מועצת העיר (צילום: אתר העירייה)

אלא, שבדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי נציג "הפלג הירושלמי" בעצמו, שהיה שותף עם מפלגתו, מפלגת 'בני תורה', לבחירתו של ניר ברקת לראשותה עיר ירושלים בבחירות הקודמות, הצביע בעד מינוי סגן שמשמש כ"רב בכיר" בקהילה הרפורמית בירושלים.

בתחילת הקדנציה האחרונה של ניר ברקת נבחר לכהן כסגן ראש העיר בשכר, מועמד תנועת ירושלמים תומר ניר, מייסד הקהילה הרפורמית "אחו"ה בכרם", וראש הישיבה החילונית בינ"ה בתל אביב.

בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' מישיבת המועצה, נראה נציג "הפלג" חיים אפשטיין מרים את ידו בעד מינוי תמיר ניר הרפורמי לסגן ראש העיר ולהאצלת סמכויות. בסוף ההצבעה נראה ראש העיר מצהיר כי ההצבעה "עברה פה אחד".

שאר סגני ראש העיר החרדים מש"ס, מ'אגודה' ומ'דגל' לא נצפים בתיעוד הווידאו וככל הנראה נעדרו מההצבעה בכוונה. הנציג יצחק פינדרוס, שנצפה בתחילת ההסרטה - לפני ההצבעה, יושב במקומו, לא נראה בסיום ההסרטה ומקומו ריק, זאת בעוד אפשטיין נצפה יושב ומצביע.

"למד רבנות רפורמית" (מתוך הפייסבוק של תמר ניר)
חיתן זוגות כבר ב-2014 (מתוך הפייסבוק של תמר ניר)

קודם להצבעה, עופר ברקוביץ', מי שנתמך ע"י "הפלג" בבחירות האחרונות לראשות העיר ירושלים בסיבוב השני, בירך את תמיר ניר.

במתקפה נגד 'דגל התורה' בעיתון 'הפלס', נכתב כי "כי עד להחלטה המחפירה, שהתקבלה כאמור בתמיכת נציג דגה"ת בחיפה, היה קונצנזוס דתי וחרדי בארץ ובחו"ל, שאין לתת יד לכל מינוי רשמי של נציגי הרפורמים והקונסרבטיבים המחוללים שמות בכרם בית ישראל", אך כעת מתברר כי מינוי דומה נעשה בעבר בתמיכת נציג 'הפלג'.

מינויו ל"רב" ב-2016 (מתוך הפייסבוק של תמר ניר)

יצוין, כי את ההסמכה לרבנות, קיבל ניר רק בשנת 2016, אך כבר כמה שנים קודם לכן, בהיותו חבר מועצה, היה חבר בקהילה הרפורמית, חיתן זוגות ונתמך על ידי הקרן החדשה לישראל.

חיים אפשטיין אומר ל'כיכר השבת' בתגובה כי בעת שהצביע בעד מינויו של ניר לסגן - לא ידע על השתייכותו לקהילה הרפורמית, והוסיף כי המינוי הרשמי שלו כ"רב" היה רק לאחר שמונה לכהן כסגן בעיריית ירושלים.

עוד מוסיף אפשטיין בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "כאשר נבחר תמיר ניר הוא לא הוכר ולא מונה ולא היה לו תואר של 'רבאי' שרכש לעצמו רק שנים לאחר מכן כאשר כבר פרש מעיריית ירושלים, ואין דומה הנידון לראיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר