בוועדת הכנסת

ראש אמ"ן: לחיזבאללה אין ייצור נשק מדויק

ראש אמ"ן, אלוף הימן התייצב בפני וועדת החוץ והביטחון ופרש בפני חבריה את המצב הביטחוני בגזרות השונות כולל המצב מול איראן והמשך מבצע 'מגן צפוני' בגבול הצפון (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ראש אמ"ן האלוף הימן בוועדה (צילום: הכנסת)

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), שמעה היום (שלישי) את סקירתו של ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן.

יו"ר הוועדה אמר בדבריו בפתח הדיון: "ראש אמ"ן מופיע לראשונה בפני מליאת הוועדה, שמונה חודשים מאז מונה לתפקיד, שהם כמו שמונה שנים בכל מדינה אחרת. מי כמו הוועדה הזו, על ועדות המשנה שלה, יודעים עד כמה צה"ל תלוי ומוכוון ע"י המודיעין".

רוב הדיון היה חסוי, והוועדה פרסמה רק את עיקרי הדיון אותם ניתן לפרסם: ראש אמ"ן סקר את עיקרי המגמות בזירה האסטרטגית והאזורית, ואת השפעותיה של מהפכת המידע על המחקר המודיעיני באמ"ן. הימן ציין את התקופה הנוכחית – אותה כינה "עידן של שיבוש, עיצוב והתהוות" - כהזדמנות לפעולה בכלל הגזרות במסגרת המערכה שבין המלחמות.

ראש אמ"ן התייחס לפוטנציאל הנפיצות בזירה הצפונית וסקר בפני חברי הועדה את התקדמות מבצע "מגן צפוני", שמטרתו היא נטרול איום המנהרות בצפון, המהווה אבן יסוד בתכנית ההתקפה של ארגון הטרור חיזבאללה. האלוף הימן הדגיש כי חיזבאללה מחזיק ביכולת אש סטטיסטית מזה שנים אך אין ברשותו יכולת תעשייתית להסבה וייצור של אמל"ח מדויק.

הוא דיבר גם על ההתפתחויות בסוריה -התייצבות משטר אסד המתרחשת במקביל להתבססות הציר השיעי והבהיר כי ישראל נחושה להרחיק את איראן וחיזבאללה ממרחב רמת הגולן. עוד הוסיף כי מחיר ההתבססות האיראנית בסוריה מעורר מחלוקת בקרב צמרת קבלת ההחלטות באיראן, ולפיכך מזהה מגמת בלימה וצמצום בשטח בעשרות אחוזים.

הימן הרחיב אודות המשבר הכלכלי העמוק אליו איראן נקלעה מאז חידוש הסנקציות, וציין כי היקף יצוא חביות הנפט ירד משמעותית. בהקשר זה, ציין כי אמ"ן מנטר בהצלחה את המאמצים העדכניים לעקוף את הסנקציות, ופועל אל מול הגורמים הרלוונטיים בקהילה הבינלאומית.

בסיכום דבריו, ראש אמ"ן ציין כי הסבירות למלחמה יזומה נמוכה, היות ודומה שמלחמה אינה אינטרס של אויבנו כרגע. עם זאת, מציאות השיבוש, העיצוב וההתהוות מייצרת פוטנציאל גובר לדינאמיקה של הסלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר