צפו בניסוי

פיתוח חדש: כך ישוגרו טילי נ"ט בשטח בנוי

במהלך סדרת ניסויים שנערכה ב"שדמה", שוגרו בהצלחה טילים נגד טנקים אל עבר מטרות מדומות, במטרה לבדוק את כל הפונקציות התפעוליות של ה'צריחון' החדיש. צפו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שיגור הטיל "גיל" מהנגמ"ש (צילומים: משרד הביטחון)

מנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק) במשרד הביטחון מודיעה היום (רביעי) כי היא סיימה בהצלחה את השלב הראשון בסדרת הניסויים של מערכת הצריחון הבלתי מאויש לנגמ"ש "איתן" ונגמ"ש "נמר".

במהלך סדרת הניסויים, שוגרו בהצלחה טילי הנ"ט (נגד טנקים) "גיל" מתוצרת רפאל אל עבר מטרות מדומות. הניסוי נערך בשדה הניסויים "שדמה", במטרה לבדוק את כל הפונקציות התפעוליות של הצריחון.

מערכת הצריחון הבלתי מאויש פותחה על ידי מנת"ק במטרה לאפשר יכולות כדוגמת תותח 30 מ"מ, כוונות מתקדמות ועוד. הצריחון מופעל מתוך תא הצוות במטרה לענות על האתגרים הקיימים בשדה הקרב המודרני תוך שמירה על חיי הלוחמים הפועלים בשטח.

בצריחון מותקנות מערכות שליטה ייעודיות וחדשניות, המאפשרות הפעלה של הצריח מתוך תא הצוות במטרה למנוע את חשיפת הלוחמים לסכנות חיצוניות. הצריחון יצויד במערכת הגנה אקטיבית ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות. לצריחון יכולות אש ותצפית "מעבר לגבעה".

נגמ"ש נמ"ר עם תותח הצריחון

נגמ"ש "איתן" הינו כלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן בעולם. הצריחון הבלתי מאויש יגביר וישדרג את יעילותו של הנגמ"ש בשטח פתוח ובשטח בנוי.

הניסוי מהווה את השלב האחרון באינטגרציה של טיל "גיל" לצריחון של מנת"ק. ה"גיל" מהווה כיום מערך נ"ט מרכזי ב-30 צבאות ברחבי העולם, וסופק כבר בכמות של יותר מ-30,000 טילים. מדובר בטיל אלקטרואופטי, אשר מאפשר יכולת "שגר ושכח" ו"שגר וצפה". האינטגרציה של הטיל לצריחון הבלתי מאויש של מנת"ק, שבוצעה בהצלחה על ידי צוותי מנת"ק ורפאל, תאפשר ללוחמי צה"ל לשגר את הטילים מתוך הרכבים, בעודם מוגנים, מה שיגדיל את טווח התקיפה של הרכבים באופן משמעותי.

לאחרונה פורסם גם כי צה"ל הצטייד בטילי "גיל-2", דור 5. משגר "גיל" המותקן על ה"נמר" ועל ה"איתן" מאפשר גם שיגור של טילים אלה, וכן יאפשר את הגדלת טווחי הירי של הרכבים. בנוסף, טיל "גיל-2" מאפשר ירי ללא קו ראייה לנקודת ציון, וכך יוכלו הרכבים לשגר טילים ממדרון אחורי ללא חשיפה לאויב.

אוריאל הוכמן, ראש מדור מערכות הנשק, ענף הצריח, מסביר: "אנחנו במנת"ק פועלים כל העת על מנת למצוא פתרונות מתקדמים המותאמים לשדה הקרב העתידי, וזאת בנוסף למטרה שהיא שמירה על חיי הלוחמים בטנק. יכולותיו של הצריחון הבלתי מאויש ישפרו באופן משמעותי את הביצועים של הכוחות הפועלים בשטח, ויאפשרו אפקטיביות טובה יותר בשדה הקרב".

צבי מ', ראש מינהלת מערכות נשק טקטי מדויק ברפאל, ציין כי היכולת לשלב את טילי "גיל" בצריחים הבלתי מאוישים של נגמ"שי ה"איתן" וה"נמר" מקנה לרכבים אלה יתרון מבצעי משמעותי בשדה הקרב, בפגיעה מדויקת במטרות רחוקות ובתרחישי קרב רבים בזירות הלחימה השונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר