פרסום ראשון

בית שמש: כך 'דגל' תמנע מ'אגודה' את ועדת תכנון ובנייה

לאחר העיכוב במינוי נציג 'אגודה', לסגן ראש עיריית בית שמש, ב'דגל' מתכוונים למנוע מהם גם את ועדת תכנון ובניה • 'אגודה' פנתה ליועמ"ש העירייה על ה'השתלטות העוינת' של 'דגל' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מעמד החתימה בין 'אגודה' ובלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

הקרב בבית שמש • פרסום ראשון: סיעת 'אגודת ישראל' נאלצת כרגע להתנהל עם חבר אחד פחות, לאחר שראש העיר היוצא, משה אבוטבול, מסרב להתפטר מחברותו במועצה לטובת נציג 'שלומי אמונים'. אלא שבנוסף לכך, החלטת 'דגל התורה' שלא להתפצל מ'אגודת ישראל' צפויה למנוע חלק מהתפקידים שמוצעים ל'אגודה' מראש העיר עליזה בלוך תמורת כניסה לקואליציה. בנתיים, 'אגודה' פנתה ליועץ המשפטי של העירייה נגד 'דגל'.

ה'לחיים' בין 'אגודה' לבלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

בין יתר התפקידים שהובטחו ל'אגודת ישראל', יש את יו"ר ועדת תכנון ובנייה בעירייה. תפקיד משמעותי ונחשק הנחשב לאחד התפקידים החזקים בעירייה. אלא שב'דגל התורה' לא יניחו לסיעה החסידית לקבל בקלות את התפקיד וכאופוזיציה מתכוונים להשתמש בכל הדרכים כדי להקשות עליהם את הדרך לקואליציה.

חוזר מנכ"ל משרד הפנים לפקודת העיריות 2018 מורה כי על מנת שחבר מועצה יוכל להחזיק בתיק תכנון ובנייה, עליו לשמש בתפקיד ראש עיר או סגן ראש עיר.

הסעיף הנ"ל, צפוי למנוע בשלב זה מנציג 'אגודת ישראל' שמעון גולדברג לקבל את התיק לידיו, כל עוד לא ימונה לסגן. וכפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', גם את התפקיד הזה הוא לא יכול לקבל לאור אי הפיצול בין 'דגל' ו'אגודה'.

הסעיף בחוזר מנכ"ל

יצוין כי תפקיד הסגן בבית שמש אמור להתחלק בין ישעיהו ארנרייך לשמעון גולדברג, כאשר כל אחד יחזיק בתפקיד במחצית הקדנציה.

בתוך כך, לקראת ישיבת המועצה שתיערך הערב (רביעי), שם אמורים להתמנות החברים לתפקידיהם, שיגרו חברי 'אגודת ישראל' מכתב ליועץ המשפטי של העירייה, מיקי גסטוירט, נגד החלטת 'דגל', ובכך למנוע את מינויים לתפקידים השונים.

אמש התכנסו חברי 'יהדות התורה' בביתו של שלמה ברילנט (דגל התורה), על מנת לקבוע את החלוקה בוועדות השונות. מי שלא נכח בפגישה הוא משה אבוטבול שעדיין לא התפטר לטובת נציג אגודת ישראל אברהם נחמן פרנקל.

במהלך הישיבה, נשמעו חילופי צעקות בין החברים מ'דגל' ומ'אגודה' בשל המצב הנוכחי המונע מ'אגודה' את תפקיד הסגן וכן לאור אי התפטרותו של אבוטבול. בסיומה של הישיבה מונה חבר מועצת העיר שמוליק גרינברג ליו"ר סיעת יהדות התורה בעירייה.

במכתב ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד מיקי גסטוירט, שהגיע לידי 'כיכר השבת' כותבים חברי אגודת ישראל: "האמור במכתב זה מהווה המשך ישיר להתנהלות חסרת תום הלב של מספר חברים בסיעת יהדות התורה לרבות ראש העירייה היוצא משה אבוטבול הבאה לידי ביטוי בהפרה בוטה של הסכמים בין החברים בסיעת יהדות התורה ותוך הונאת הבוחרים".

המכתב ליועמ"ש העירייה

עוד כתבו נציגי 'אגודה': "נציין כי החתומים על המכתב מבקשים לכנס ישיבת סיעה דחופה בה יוחלט על נציגי הסיעה בוועדות. אולם, בשל ההפרות הבוטות של ההסכמים בין הצדדים וניסיונם חסר תום הלב להשתלטות עוינת על הסיעה ולביצוע מחטפים, הודיעו הח"מ לפונים אליך כי אין תוקף לכל החלטה שתתקבל בישיבה גם אם היא תתקיים.

"לפיכך אנחנו מבהירים כי כל רשימה שתועבר אליך על ידי הפונים בה ייכתב כי לכאורה מדובר ברשימת חברים מטעם סיעת יהדות התורה לשיבוץ בוועדות העירייה אינה מייצג את עמדת הח"מ ואינה מהווה רשימה רשמית המאושרת כדין על ידי הסיעה".

המכתב לנציגי 'דגל'

בתוך כך, במכתב ששיגרו נציגי 'אגודה' לעמיתיהם מ'דגל' בעניין ישיבת הסיעה הם טוענים כי "הזימון מהווה המשך ישיר להתנהלותכם חסרת תום הלב הבאה לידי ביטוי בהפרה בוטה של ההסכמים בין הצדדים בדגש על ההתחייבות הבלתי מעורערת של הצדדים לשוויון מוחלט בין הגורמים החברים בסיעת יהדות התורה ותוך הונאת הבוחרים".

במכתב, דרשו נציגי 'אגודה' את התפטרות אבוטבול וכניסת נציגם פרנקל למועצה כדי לייצר שוויון בין שתי הסיעות "ואז נשמח לקיים ישיבת סיעה כנדרש ובהתאם לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר