מרמור ב"נצח יהודה"

חיילים חרדים: החרימו לנו נשק בגלל ביקור ראש הממשלה

תחושה קשה בקרב גדוד "הנח"ל החרדי", בעקבות החלטת שירות הביטחון הכללי להחרים את נשקם של חיילי הגדוד - שנפגע לאחרונה בגל הטרור - לרגל ביקורו של ראש הממשלה אצלם (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו לצד החיילים נטולי הנשק (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

חיילים בגדוד נצח יהודה ("הנח"ל החרדי") טוענים, כי נשקיהם הוחרמו בידי כוחות הביטחון רגעים לפני ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באזור גבעת אסף, בו הם פועלים.

הכתב הצבאי של 'כאן' רועי שרון הציג בטוויטר תמונה שבה נצפה נתניהו עם הלוחמים כשהם ללא נשקים, לעומת תמונותיו עם לוחמי חטיבת הקומנדו בשבוע שעבר שחגורים בנשקיהם כרגיל.

לפי תלונת החיילים מהגדוד החרדי, ההוראה שניתנה להם למסור את הנשק טרם ביקורו של נתניהו, מראה כי לא סומכים עליהם.

נתניהו עם חיילי הקומנדו החמושים (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

הדבר מצטרף לתחושת הקשה בגדוד, שספג כזכור את ההורגים והפצועים בפיגועים האחרונים באזור בנימין, בהם בין היתר נפלו החיילים יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד.

כזכור, לפני מספר ימים אף הושעו שני חיילים מצה"ל, לאחר שלטענת הצבא הם ניסו למנוע משוטרים לעצור מתנחלים שהפגינו בעקבות הפיגועים.

לטענת כמה מהחיילים, הם אף הוכו באותה תקרית בידי השוטרים, בעת שאלו השתלטו עליהם, לקחו מהם את נשקם ועצרו אותם.

השאילתא של אייכלר (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

יצוין, כי ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיש שאילתה בענין לסגן שר הביטחון אלי בן דהן, בה תהה: "האם נכון הדבר שבביקורו של נתניהו ב'נצח יהודה' הורו לחיילים החרדיים להתפרק מנשקם. ואם כן, האם זו הנחייה שקיימת רק בביקורי ראה"מ בגדודים חרדיים?". בן דהן הגיב לו: "אני מופתע לשמוע על כך. נבדוק את העניין".

שירות הביטחון הכללי מסר תגובה לקונית לטענות, כפי שהובאו בידי כתב 'כאן': "כלל סידורי האבטחה באירוע, ובהם שיטת הבדיקה לקהל, תואמו באופן מלא עם צה"ל, ומתבססים על נוהל שיתוף פעולה מוסכם בין הגופים, ובכפוף להערכת מצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר