חשיפת 'כיכר השבת'

הסערה ב'באר יעקב' הגיעה לכנסת • צפו

הסערה בישיבת באר יעקב, לאחר ששוטרים פרצו אליה, עצרו בחורים והתיזו גז פלפל, הגיעה למליאת הכנסת - כשח"כ ינון אזולאי, שלמד במקום, עלה לנאום וטען ל"עלילה" • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של בוגר הישיבה, ח"כ אזולאי (צילום: מתוך ערוץ הכנסת. תמונה ראשית: Yonatan Sindel/Flash90)

התקרית בישיבת 'באר יעקב', שפורסמה לראשונה ב"כיכר השבת", הגיעה היום (רביעי) לדיון במליאת הכנסת, בעקבות התנהלות המשטרה.

כזכור, שוטרים שפרצו למתחם הישיבה, עצרו שני בחורים והתיזו גז פלפל, בשל תלונות על רעש מצד שכנים. בדיון בכנסת תקף ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) התנהגות זו.

"רק בכדי לסבר את האוזן", פתח חבר הכנסת את דבריו, "ישיבת באר יעקב קיימת כ-50 שנה, היא אחת מישיבות הדגל, ו-50 שנה לא שמעו על הישיבה הזאת, חלילה, לרעה".

"אז אני לא נכנס כרגע מי כן אשם ומי לא אשם, אבל העובדות מוכיחות ש-50 שנה שלא שומעים על המקום ושומעים עליו רק דברים טובים, אז צאו, חשבו ועשו את החשבון, שאולי על רעש במוסיקה שהתלוננו השכנים, שהשכנים – אני לא יודע איזה שכנים יש שם; ממול זה מרכז מסחרי, מצד שמאל זה מרכז רוחני, בשעות הלילה - אז כנראה התופעה היא תופעה של מישהו שניסה ומכוון זאת".

אזולאי הוסיף: "אם ניגש באמת למה שקרה רק לפני שבועיים, אני אזכיר לכם, מה שכתב נציב הביקורת השופט דוד רוזן: 'קיימת תופעה של הגשת תלונות שווא בידי שוטרים על תקיפתם בידי אזרחים, בתגובה לתלונות של אותם אזרחים על אלימות שוטרים'. הייתי בטוח שהמדינה באמת תזדעזע מהדבר הזה. רק לפני שבוע רמז השופט המחוזי משה דרורי שהאישום נגד שני אזרחים על אלימות נגד שוטרים היא ככל הנראה עלילה".

"אני מאמין שגם פה זה סוג של עלילה. חבל שזה ככה, באר יעקב תמיד הייתה הסמל - אני למדתי במקום הזה - סמל של שקט ואחדות. אני חושב שהשר ארדן צריך לקחת את זה לתשומת ליבו ולבדוק את העניין הזה", סיים ח"כ אזולאי את כתב ההגנה שלו על הישיבה.

הפרסום הראשוני בפרשה

כזכור, גרסת המשטרה לאירוע, כפי שנמסרה ל'כיכר השבת', היתה כי "בעקבות דיווח שהתקבל לפנות בוקר במשטרת ישראל על מוסיקה רועשת מהישיבה המפריעה למנוחת התושבים, הגיעו למקום שוטר ופקח שביקשו מהנערים במקום לקרוא לרב האחראי במטרה להפסיק את הרעש החריג".

"בתגובה החלו עשרות מהנערים לצעוק לעבר השוטרים ולגדף אותם, אחד מהנערים עוכב על ידי השוטר ובתגובה לכך חבריו ניסו לחלץ אותו והחלו לתקוף את השוטר תוך כדי בעיטות ואף ניסיון לחטוף את נשקו של השוטר. למקום הגיעו כוחות משטרה נוספים על מנת לסייע לשוטר ולהשליט סדר במקום. אחד הנערים נעצר ונער נוסף עוכב בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר".

"משטרת ישראל רואה את האירוע בחומרה ולא תאפשר פגיעה בשוטרים ובאיכות החיים של התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר