מתכוננים ליהודים

בקטאר נערכים להבאת מזון כשר למונדיאל

האמירות המוסלמית מארחת בשנת 2022 את התחרות העולמית ובמסגרת ההכנות פנו השלטונות לרב האמריקאי מארק שנייר בבקשה לייעץ להם בנושא המזון הכשר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שנייר עם על אל תאוואדי (צילום: דף הפייסבוק של שנייר)

בקטאר מנסים להוכיח כי הבחירה בהם באירוח משחקי אליפות העולם בכדורגל בשנת 2022 הייתה נכונה למרות שמדובר במדינה מוסלמית שבאופן רשמי אינה מכירה בישראל. על פי הדיווח ב-ynet השלטונות באמירות בוחנים את האפשרויות כיצד לדאוג ליהודים ולישראלים שיגיעו למשחקים למזון כשר ואולי אף לבית כנסת.

חסן אל תאוואדי, ראש הוועדה המארגנת למשחקי המונדיאל בקטאר, נפגש באחרונה עם הרב האמריקני הצבעוני והשנוי במחלוקת, מארק שנייר, שנחשב לרב הלא-רשמי של מדינות המפרץ הפרסי, בהן הוא מבקר כל העת וביקש שישמש כיועץ לוועדה המארגנת בכל מה שנוגע לאירוחם של אוהדי כדורגל יהודים וישראלים באמירות.

שנייר עם המלך הבחרייני

שנייר נפגש פעמים רבות עם בכירים בסעודיה, בחריין שם הוא מונה בחנוכה האחרון כיועץ רשמי לנושא קידום השלום הבין דתי ובקטאר שם נפגש גם פעמים רבות עם בכירים ביניהם חסן אל תאוואדי, שכאמור מטפל בהכנות למונדיאל.

"זאת התפתחות יוצאת דופן שמעידה על הרגישות שהקטארים מגלים כלפי ישראלים והעולם היהודי", אמר הרב שנייר והוסיף כשהוא מתייחס לנושא הבקשה הקטארית לסיוע במזון כשר, "אני נעניתי לבקשה בשמחה רב. עצם זה שהשיחה בינינו התקיימה על הנושא הזה זה כבר דבר מדהים", הוסיף שנייר.

"הם השאירו בידי לייעץ להם איך ניתן לארח את האוהדים היהודים. התחלנו לדון על הפרטים. אל תאוואדי כבר אמר בראיון לניו יורק טיימס שהישראלים יהיו רצויים במשחקי המונדיאל בקטאר", אמר הרב שנייר כשהוא מסרב לומר בפירוש האם יוקם בית כנסת בקטאר בזמן המשחקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר