טור אישי

מחשבה לבחירות // הרב ישראל גליס

זהו, הולכים לבחירות. כעת הזמן להתעורר ולהעמיד נבחרת חדשה בראשות היהודים החרדים בארץ ישראל, דמויות רבניות, המאחדות את כל הקהילות – ספרדים, ליטאים, חסידים (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

זהו, הולכים לבחירות בד' בניסן, בלי התחשבות שלנשים זה ערב פסח, העסקנים עסוקים עם קמחא דפסחא והבחורים כבר מסתובבים ברחובות בחופשת פסח.

אחד המגידים אמר פעם: "תתארו לכם שכל גדולי התורה, מועצת גדולי התורה הליטאית והחסידית, מועצת החכמים ושאר פלגי היהדות, היו מחליטים על יום מסוים ושעה מסוימת שכולם מתאספים בכניסה לירושלים, אנשים, נשים וטף, עם בגדי שבת ולצעוק יחד 'משיח, אנחנו כאן, תבוא, אין לנו כבר כוח לחכות'". אז מעמד כזה יכול להיות רק בימות המשיח.

אבל כעת, זהו הזמן להתעורר ולהעמיד נבחרת חדשה בראשות היהודים החרדים בארץ ישראל, דמויות רבניות, המאחדות את כל הקהילות – ספרדים, ליטאים, חסידים.

לדעתי, רבנים מובילים, כמו הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב ישראל מאיר לאו והרב ראובן אלבז, הם יבחרו אנשים שאינם נגועים בפוליטיקה, דמויות צעירות ורעננות.

כדוגמת חנניה צ'ולק, גדעון רפול, זאב קשש, חנוך דרנגר, יוסי אליטוב, יאיר וינשטוק, אברהם גרינבוים, אבי מימרן, מיכאל מלכיאלי, ינון אזולאי, ועוד כאלו שיש להם רקורד עם קשרים מגוונים עם הציבור הכללי, וגם נציג מהחרדים העובדים.

חבר הכנסת הרב משה גפני כבר הודיע ברדיו 'קול חי' שאולי הוא לא יהיה בכנסת הבאה [מגיע לו טור מיוחד, אני בחרתי בו כאיש השנה לפני שלושים שנה בדיוק, הוא מילא את הציפיות ממנו מגדולי התורה בעבר ובהווה], עכשיו צריך לצפות שעוד חברים יצטרפו, כמו מקלב שאמר בימים האחרונים 'טעינו בהרבה דברים'.

ההצעה של השמות האלו הם כמענה לרחש בחש בציבור החרדי שנמאס מהעסקונה של היום שזרעה פירוד ומחלוקת בין כל הקהילות ובפרט בשנה האחרונה כולם יודעים למי הכוונה.

תנועה כזאת תבוא לפני גדולי הדור ויביאו בפניהם את האמת על הצרכים של הציבור החרדי ויאמרו דברי אמת לרבנים ולאדמו"רים.

מהלך כזה יזיז הצידה את הנכדים, העוזרים, היועצים והעיתונאים המכורים לצד זה או אחר.

אז אולי אני הזוי וחולם בהקיץ אבל כל תנועה כמו אגודה, ש"ס ודגל התורה קמו כמחאה כל אחד בדורו, כיום הדור הזה רוצה משהו אחר.

אולי זו גם ההזדמנות להחזיר בנים טועים הביתה, אותם נערים שפוזלים החוצה נמצאים בכל המפלגות החילוניות כמו הליכוד, המחנה הציוני ויש עתיד.

ישאל השואל: מה הסיכוי שתנועה כזאת תעבור את אחוז החסימה? לדעתי תהיה הפתעה גדולה.

הסנונית הראשונה הייתה לפני כמה חודשים בבנייני האומה בכנס של אברכים עובדים שהם קבוצה גדולה ומשמעותית שבניהם ובנותיהם סובלים מאפליה ופה ההזדמנות לומר די, ובחודש הגאולה ד' בניסן נצא מעבדות לחירות ונלמד להכיר עסקנים נקיי כפים בלי קומבינות ועוזרים ועוזרי עוזרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר