בין שמים לארץ

כך הציל השוטר החרדי את הילד שנתקע במסתור כביסה

פעולה אמיצה של שוטר הצילה ילד בן 4 שנתקע במסתור כביסה בקומה השלישית בשדרות. השוטר החרדי סמ"ש מיכאל בטש: "קידשתי שם שמיים והצלחתי להציל נפש בישראל" (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השוטר החרדי מיכאל בטש (צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל זוכה להציל נפשות בכל יום ויום, אולם האירוע שחווה השוטר החרדי שמעון בטש, היה חריג גם למי שמצוי בניידות הסיור ונתקל באירועים חריגים.

הכל החל כאשר צוות שוטרי סיור מתחנת המשטרה בשדרות הוזעקו אל רחוב רמב"ם בעיר בעקבות דיווח שהגיע מאזרחים, למוקד 100 של משטרת ישראל, על ילד קטן שמשחק בחבלי הכביסה וכמעט נופל ממרפסת ביתו שבקומה השלישית.

השוטרים שהגיעו תוך דקות ספורות, הבחינו במתרחש והבינו כי עליהם לפעול במהירות, אחרת הילד יפול ויפגע.

השוטרים, ובראשם מיכאל בטש, ניסו להיכנס לדירה ולאחר שקריאתם לפתיחת הדלת לא נענתה, הם חיפשו דרך אחרת כדי לפעול.

מתקן הכביסה ממנו חולץ הילד (צילום: דוברות המשטרה)

"לאחר שהבנתי כי יקח זמן עד לפריצת דלת הדירה", מספר סמ"ש בטש, "פעלתי במהירות ונכנסתי דרך דירת השכן ועברתי מחלון המרפסת של הדירה הסמוכה במטרה להגיע במהירות לילד הקטן שאחז בחבלי הכביסה בשארית כוחותיו".

"ניסיתי ליצור קשר מילולי עם הילד והבנתי כי הוא אינו מבין מה אני רוצה ממנו", מספר השוטר, "לא היססתי ועל אף הסיכון הכרוך בכך תפסתי את הילד והכנסתי אותו לדירה. שניות לאחר מכן פתחתי את דלת הדירה לשאר כוחות המשטרה וההצלה שהגיעו".

מיכאל בטש, השוטר החרדי, מספר ל'כיכר השבת' כי הצלת חיים במסגרת היותו שוטר במערך הסיור היא גולת הכותרת של העשייה המשטרתית.

דרכו של בטש במשטרה החלה לפני כשנתיים וחודשיים, עת סיים את לימודיו בישיבה גבוהה בצפת, אליה הגיע לאחר מספר שנים של לימוד בישיבת חב"ד בקרית מלאכי.

השוטר החרדי מיכאל בטש (צילום: דוברות המשטרה)

"סיימתי את לימודי ורציתי להוסיף ולקדש שם שמים ולתרום עוד תוך מיצוי הפן המוסרי שרכשתי בישיבה הלכה למעשה, החלטתי בגיבוי ועידוד של משפחתי ואשתי להתגייס לשירות במשטרת ישראל", הוא מספר.

לדברי מיכאל, "היה חשוב לי שיראו את בני הציבור החרדי פועלים בארגון על מנת לתרום לסביבה בה אנו גרים ולקהילות בה אנו מתגוררים. מבחינתי כל יום זה ממש קידוש שם שמים והצלת חיים היא גולת הכותרת בכך".

השוטר בטש מספר כי רעייתו שמעה על מעורבותו בהצלת חיים דרך התקשורת, והוא בצניעות מוסיף כי אינו מרבה לשתף בביתו בחוויות השירות אולם גאוות אשתו לאחר ארוע הצלת חיים עודדה אותו מאוד וגרמה לו להבין כי היה שליח של הצלת חיים וכי הוא זכה במה שרבים מייחלים לזכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר