תפנית בעלילה המסעירה

הנגיד תיווך, הרבנים פנו - ופינוי בתי הכנסת בבני ברק נדחה

העיר בני ברק סערה סביב פינוי בתי הכנסת שנבנו שלא כחוק, אלא שבעוד המשטרה נערכה בכוחות גדולים, הנגיד מלוס אנג'לס התערב ותיווך בין הצדדים, הרבנים פנו וביקשו - והפינוי נדחה (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הנגיד רכניץ ובתי הכנסת שעמדו בעין הסערה (צילום: באדיבות המצלם, בעריש פילמר)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': תפנית דרמטית בפרשת פינוי בתי הכנסת של 'הפלג הירושלמי' ובעלזא - שנבנו שלא כחוק, כאשר בתיווך הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס ולאור פניות של גדולי הרבנים לראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, הוחלט בעירייה לדחות לעת עתה את פינוי בתי הכנסת.

בימים האחרונים, נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים כדי להוציא לפועל את פינוי בית הכנסת 'דרכי שמואל', במקביל, פנתה העירייה בתחילת השבוע לבית המשפט בבקשה להאריך את צו ההריסה בחמישים ימים, בשל כך ש"נדרשת פעילות מורכבת אשר מצריכה היערכות ותיאום מול מספר רב של גורמים אזרחיים ומשטרתיים, בייחוד לאור הרגישות בהריסת המבנים המשמשים כבתי כנסת". עוד נכתב בבקשה כי "מדובר בפעילות מורכבת אשר תצריך שימוש בכוחות משטרה גדולים".

ראש העיר אברהם רובינשטיין (צילום: שוקי לרר)

אלא שאמש (שלישי) שיגר עו"ד אריאל יונגר מכתב מטעמו של ראש העיר רובינשטיין אל מפקד מרחב דן במשטרה, תנ"צ שלמה בוריא, בו הוא מבהיר כי לעת עתה העירייה מבטלת את בקשת הסיוע מהמשטרה ודוחה את פינוי בתי הכנסת.

"לאחר שיקול דעת ובחינת הבטים רבים שבסוגיה שבנידון, והתייעצות עם גדולי ישראל ובהנחייתם, ראש העיר מילא ידי להודיע כי הוא מודה על שיתוף הפעולה והסיוע שהעמדתם לרשות העיר, אלא שבשלב זה הוא מבטל את בקשת הסיוע מכם".

משמעות המכתב הינה ביטול היערכות המשטרה לפינוי בתי הכנסת בבני ברק שנבנו שלא כחוק על שטחים ירוקים, בין היתר של 'הפלג הירושלמי' בקריית הרצוג ושל חסידות בעלזא בשיכון ה'.

הגרמ"ה הירש והגר"י זילברשטיין (צילום: יוסי רוזנבוים, יהודה פרקוביץ)

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים, התערב המיליארד החרדי, הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס כדי להוביל לפשרה בין הצדדים שתמנע את הפינוי, שלפי כל ההערכות היה צפוי להיות אלים במיוחד.

בתחילה הציע רכניץ פשרה לפיה הוא יקח על עצמו את מימון הקמת בית מדרש במקום חילופי, אך רבני השכונה מטעם 'דגל התורה התנגדו להקמת בית הכנסת של 'הפלג' במיקום מרכזי בשכונה.

ביממה האחרונה התערב רכניץ שוב, והציע כי ההריסה תדחה לעת עתה והצדדים יגיעו לפשרה, ללא איומים של התערבות המשטרה ופינוי באלימות. רכניץ ביצע שיחות ממושכות ומקבילות עם בכירים בעירייה ועם עסקנים מ'הפלג הירושלמי' ובסופו של דבר הגיע להבנות לגבי בית הכנסת 'דרכי שמואל' שעמד בעין הסערה.

בית הכנסת של 'הפלג' (באדיבות המצלם)
בית הכנסת של בעלזא (צילום: בעריש פילמר)

ראש העיר רובינשטיין נועץ בגדולי ישראל בכל שלב, זאת כאשר חברי המועצת של דגל התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין והגאון רבי משה הלל הירש, הכריעו לקבל את הפשרה של הנגיד בשביל למנוע מצב של אלימות ושפיכות דמים חס ושלום, וכן בגלל הערכה הרבה לנגיד רכניץ שמסייע לעולם התורה.

פשרה דומה הושגה גם עם בית הכנסת של חסידות בעלזא. ל'כיכר השבת' נודע כי בתחילת השבוע עלו חשובי רבני ודייני בעלזא בעיר בני ברק, הגה"צ רבי חיים צבי שפירא רב קהל חסידים רמת אהרן והדיין הגה"ח רבי יחיאל מאיר פנט, למעונו של ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, במטרה לעמוד על צרכי הקהילה המתפתחת ברחבי העיר.

פגישת רבני בעלזא עם ראש העיר, השבוע (באדיבות המצלם)

המשלחת הרבנית הבעלזאית דנה עם ראש העיר במשך שעה ארוכה על הדרכים השונות להעמקת והרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים בכל המישורים תוך בקשה של הרבנים להגיע לפשרה בעניין בית נכנסת של החסידות.

בסיום הפגישה, אותה כיבד בנוכחותו גם הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש רשת הכוללים 'נחלת משה', שבו הרבנים והודו לראש העיר על המאמצים שנעשו למציאת פתרונות לרווחת המתפללים.

יצוין כי בימים האחרונים נבנה בית כנסת נוסף לקהילה הליטאית בקרית הרצוג זאת בפעילותו האישית של ראש העיר, דבר שגרם לקורת רוח רבה בקרב חברי הקהילה המקומית.

בעיריית בני ברק מבהירים כי מעתה ואילך לא תתאפשר בשום צורה בניית בתי כנסת שלא כחוק והשתלטות על שטחים שמיועדים לציבור. לדברי גורמים בכירים בעירייה, בתי הכנסת המדוברים כבר היו בנויים ביום הבחירות ולפיכך מעמדם היה גבולי וניתן היה להגיע להסדר מסוים, אולם מעתה ואילך כל מי שיבנה שלא כחוק ובשטחים ציבוריים וירוקים יפונה באופן מיידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר