"יחל ישראל"

'הפלג' במאבק חדש: הקרב על בית הכנסת במודיעין עילית

אנשי 'הפלג הירושלמי' במודיעין עילית נאבקים נגד הכוונה לפנותם ממבנה בית הכנסת 'יחל ישראל', מתוך חשש כי לאחר עבודות השיפוצים יוותרו בלי מקום תפילה • הערכות: הפינוי יהיה אלים (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
היכל בית הכנסת (באדיבות המצלם)

אנשי 'הפלג הירושלמי' במודיעין עילית נאבקים בימים אלה להישאר בבית הכנסת "יחל ישראל" בעיר, הנשלט בידי עמותת "שלהבת שמחה" מאז הוקם לפני כעשרים שנה, שכעת מבקשת לפנותם בשל הצורך לשפץ את המקום לאור בעיות בטיחות.

כרב בית הכנסת מכהן הרב יעקב אייזנבך, שמאז הפילוג הליטאי לפני כ-6 שנים, מצדד לטובת 'הפלג', מה שגרם לרבים ממתפללי בית הכנסת לעזוב ובמקביל הגיעו מאות מתפללים המשתייכים ל'פלג' והפכו בשנים האחרונות את המקום לבית הכנסת של 'הפלג' בעיר.

מנהלי העמותה פנו לבית המשפט אך התברר כי מבחינה חוקית אין לעמותה אפשרות לפנות את בית הכנסת או לאסור על הרב והמפללים להגיע להתפלל, מאחר וזהו היעד הרשמי של המבנה שאיננו פרטי אלא ציבורי.

מנהלי העמותה לא התייאשו וטוענים כי גילו בעיות בטיחותיות במבנה ועל כן הם דורשים לשפצו, לצורך כך הם מבקשים לפנותו - ולכך בית המשפט נתן אישור, אלא שב'פלג הירושלמי' חוששים כי "השיפוץ" ימשך במשך שנה ובנתיים לא יהיה למתפללים מקום להתפלל.

גורמים ב'פלג הירושלמי' אומרים כי "בעיות הבטיחותיות במבנה מדובר על ריבוע ה'עמוד' של החזן, שעל פי המנהג שוקע מעט מרחבת בית הכנסת ומהווה מפגע בטיחותי חמור - כמו עוד מספר מקומות בקיר בית הכנסת שהטיח מתקלף ממנו".

בביטאון 'הפלג הירושלמי', 'הפלס', נכתב הבוקר כי "עקב החשש שראשי עמותת 'שלהבת שמחה' בעיר מודיעין עלית, יממשו היום את מזימתם הנפשעת לסגור על מסגר ובריח את בית הכנסת 'יחל ישראל', יגיעו אלפי יראי ד' ובני התורה המבינים בעם לשהות בהיכל בית הכנסת וימנעו בגופם את מעשה הנבלה".

הגאון רבי צבי פרידמן כתב במכתבו כי "הננו להודיע כי לא נוכל עוד לשבת בחיבוק ידים לעת כזאת, וחובה למנוע בכל דרך שהיא נבלה שכזו, ולמחות בכל תוקף באלו האחראים לה".

בנוסף, 'הפלס' מדווח הבוקר כי יתקיים היום מעמד תפילה על ציונו של רבה הראשון של מודיעין עילית, אביו של רב העיר כיום - הגר"מ קסלר.

ראשי הקהילה אמרו אמש כי בניגוד למה שנכתב בהודעת הנהלת העמותה כי בתקופה בה יהיה בית הכנסת סגור חל איסור על מי מהמתפללים או כל אדם אחר, להיכנס למבנה ללא אישור מראשי העמותה, הרי שכבר לפני כחודש ביטל בית המשפט איסור זה.

כך או כך, שוטרים כבר הגיעו מספר פעמים לבית הכנסת והפינוי צפוי להיות אלים במיוחד.

הלילה קיימו מתפללי בית הכנסת משמרות לימוד לאורך הלילה, מחשש לפינוי בית הכנסת, ול'כיכר השבת' נודע, כי גם בימים הקרובים מתכננים המתפללים לא לעזוב את בית הכנסת ולקיים משמרות לימוד ותפילה עד להסרת האיום מבית הכנסת.

תגובת עמותת 'שלהבת שמחה' לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

צפו בתמונות של רב הקהילה אצל הרבנים ועצרת חיזוק בבית הכנסת:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר