עסקני 'אגודה' התכנסו

מזכיר המועצת: "צריך לבדוק האם החסידים הפכו לקנאים"

חברי מרכז אגודת ישראל התכנסו הערב לקראת הבחירות הכלליות המתקרבות ורצונם להמשך הריצה משותפת עם דגל התורה, וערכו חשבון נפש נדיר על התוצאות העגומות בבחירות לרשויות (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

חברי מרכז אגודת ישראל התכנסו הערב (ראשון) לכינוס ראשון לאחר הבחירות המקומיות, ובעיקר לקראת הבחירות הכלליות כאשר הנושא הבוער ביותר שעלה על השולחן הוא הרצון לריצה מאוחדת עם 'דגל התורה' בבחירות הקרובות.

בולט בנאומו היה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהתייחס תחילה לאפשרות הורדת אחוז החסימה: ‏"אני מעולם לא הסכמתי להורדת אחוז החסימה וכל הפרסומים בעניין היו שקר. אני מודיע שאנחנו מתנגדים לזה. אינני רוצה לדבר פה על המונציפאלי למרות שדרוש בדק בית מקיף".

סגן השר פרוש אמר: "מחקנו את משנת פירון במשרד החינוך, מספר הכיתות בתוכנית החומש הוכפל. התקציבים לכוללים, לישיבות, ומוסדות המוכש"ר והפטור, חזר למתכונת תקציב 2012".

דברים חריפים נשמעו דווקא ממזכיר ה'מועצת' הרב יעקב ולצר: ‏"אלה שלא באים להצביע מנותקים מכל הגזרות הקיימות על גיוס ותקציבים. ואם צריך להסביר את זה צריך לפעול לזה כיום. בבית שמש גם צעקנו על זה. העובדה שאבוטבול לא נבחר וזה אומר דרשני. ההישגים של אגודה עצומים, אך לא רואים שיש הרמוניה מספיקה".

עוד תקף ולצר: "זה לא סוד שחלק גדול מהחסידים לא הגיע להצביע ברשויות. אומרים שהופכים להיות קנאים יותר ואינני יודע אם זה נכון, אבל צריך לברר זאת. האם יש חסידים שהופכים קנאים שלא באים יותר או שזה נקודתי וחד פעמי".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בישיבה: "נציגי היהדות החרדית אולי קטנים בכמות אבל מתאחדים ועושים עבודה יותר מאחרים. בעת חירום כבחירות אם נתאחד ונעביר תחושת החובה ננצח".

עוד אמר: "יום הבחירות הקרובות הוא יום המלחמה של החרדים. לא רק יום הדין. התרגלנו לסבול בדיור וכל תחום. ליצמן עושה קידוש ה׳ וכל החילונים מודים בזה. פרוש הביא הישגים אדירים. אם היינו כחלונים היינו מביאים עוד עשר מנדטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר