שפל חדש

חוצפה: קונטרס ארסי הופץ נגד מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל

קונטרס חדש הופץ בריכוזים החרדים במסווה של חוברת לזכרו הטהור של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, אך למעשה מדובר בחוברת שכל כוונתה ביזויו של ראש הישיבה והצגתו כפשרן (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

שפל חסר תקדים בחוצפה ופגיעה בכבודם של גדולי ישראל: בימים האחרונים מופץ בריכוזים החרדים וברשתות החברתיות במגזר החרדי קונטרס ארסי בדמות הספדים על רבן של ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, אלא שבספר מובאים ציטוטים שמטרתם לפגוע בשמו הטוב ולהציגו כ"פשרן" כביכול, בשורת התבטאויות שחלקן אינן נכונות.

מפאת כבודו של מרן זצ"ל נצנזר ב'כיכר השבת' את הציטוטים המובאים בקונטרס, שהופץ בגרפיקה מטעה, כביכול מדובר בספר שהוצא לכבודו של ראש הישיבה זצ"ל.

הגרפיקה המטעה

מדובר בדברי בלע בהם מושווים חלילה 'עיני העדה', מנהיגי הדור לרבני המשכילים ולאותם מרבני 'המזרחי' שדגלו בעשיית פשרות.

מדפיסי הקונטרס דאגו להבליט ציטוטים בעיקר מאנשי צבא ופוליטיקאים כאלו שלא זכו להכיר את מרן רה"י זצ"ל מקרוב, וזאת במטרה ללעוג לו ולהציג את השקפותיו בעיוות מחפיר.

תוכן העניינים של הקונטרס המזלזל

גורמים חינוכיים בציבור הליטאי שנחשפו לפשקוויל המזעזע, הביעו חלחלה ושאט נפש מחציית הגבולות והפגיעה בהנהגת הדור ובגדולי ישראל. "עד להיכן הגענו? עד היכן הידרדרנו?" תוהים הגורמים בכאב ומבהירים כי מדובר בחציית קו אדום מסוכנת. "להגיד שמרן הגראי"ל זצ"ל כביכול בעד צבא ולצייר אותו באופן שכזה? זה הרי עוול בל יתואר, נבזות ובושה וחרפה".

"נראה שלאותם פורעים אין גבולות והם מוכנים לעשות הכל על מנת להשמיץ את גדולי ישראל".

הגורמים מפנים אצבע מאשימה לאלו המרשים לעצמם לזלזל באופן מוצהר בדמותו ודרכו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, וטוענים, כי "זה מתחיל בכתבי פלסתר ונגמר בפשקווילים מבישים שאם היו מופצים בחו"ל היינו נזעקים ומכנים אותם אנטישמים ממש. זו פגיעה חמורה בכבוד התורה ועל כולנו לזעוק על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר