אפליקציות ייעודיות לקהל הדתי - סקירה עדכנית

אפליקציות, או "יישומונים" בעברית, מאפשרות לבצע מגוון רחב של פעולות על גבי הטלפון החכם או הטאבלט' קבלו סקירה על אלו המותאמות בייחוד לקהל הדתי חרדי (טכנולוגיה, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: pexels)

אפליקציות, או "יישומונים" בעברית, מאפשרות לבצע מגוון רחב של פעולות על גבי הטלפון החכם או הטאבלט. כיום, בחנויות האפליקציות השונות קיימות מעל 5 מיליון אפליקציות, מרביתן בשפה האנגלית. עם זאת, ככל שתחום פיתוח האפליקציות התפתח בישראל בזכות מפתחים המסיימים קורס פיתוח אפליקציות מהיר ניתן למצוא מגוון יישומונים ייעודיים לקהל הדתי. אספנו עבורכם את הבולטים שבהם.

אפליקצית כיכר השבת

אתר החדשות הוותיק מציע גרסה נוחה לקריאה בטלפונים ניידים הכוללת קטעי וידיאו פרי ידם של רבנים ואדמו"רים גדולים, שאלות ותשובות, ידיעות וחדשות הרלוונטיים לכלל הציבור היהודי בארץ ובעולם ופרסומות כשרות. באפליקציה ניתן גם לגלוש בארכיון הכתבות באתר הכוללת חידושי תורה והמלצות על ספרות תורנית לצד מגוון הזדמנויות נדל"ן הרלוונטיים לקהל הדתי.

במקרה של מחלה או פטירה לא עלינו

במקרה של פטירה אנו מוצאים עצמנו לא אחת נאלצים להתכונן לברך תפילת קדיש או אל מלא רחמים. עומס הרגשות עשוי לגרום לשכוח את הברכות השונות ולכן ניתן לחזור עליהן ולשננן באמצעות ישומון יעודי המכונה "iZkor". היישומון בעל ממשק קל ונוח להפעלה ועובד בשפה האנגלית. לישומון זה יתרון נוסף המסייע גם במקרים שאדם חולה חלילה - הוא מאפשר גם לכתוב את שם האדם החולה ולשנן רצפים של פרקי תהילים המבוססים על האותיות המרכיבות את שמו.

מוזיקה יהודית בשתי אפליקציות ייעודיות

אפליקציה נוספת בשם JewishMusic.fm מאפשרת להיחשף לשלל אלבומים בסגנונות מוזיקליים שונים המחולקים לפי אומן או נושא. באפליקציה אפשר לרכוש את האלבום ולהאזין למספר שניות מהשירים השונים על מנת לבצע החלטה מושכלת. כמו כן אפשר למצוא אלבומים מיוחדים לחגי ישראל, לקבלת שבת קודש, ניגונים חסידיים, שירי ילדים ואף שירים ביידיש.

למעדיפים לשמוע את הניגונים השונים בסטרימינג (הזרמת מדיה) ממתין ישומון נפרד בשם JStream הכולל מגוון רחב של ערוצי רדיו אינטרנטיים עם רשימת השמעה המפורסמת מראש. כאשר כל שיר מתנגן ניתן לראות בממשק נקי וקל תפעול את שם הלהקה או הזמר וכן את שם השיר המתנגן. האפליקציה מאפשרת גם לבחור שירים אהובים ולהעניק משוב לשיר באמצעות הקשה על צלמית מעוצבת.

איתור מניין במגוון יישומונים

אחד האתגרים באיתור מקום תפילה בעיר חדשה בה אתם מבקרים הוא בחירה של מקום בו יהיה מניין גם במהלך תפילה בימי חול. מגוון רחב של אפליקציות ישראליות ואפליקציות בערים שונות ברחבי הגלובוס מעניק אפשרות לשתף את מיקומכם ולתאם מניין לשעה מסוימת. נציין בהקשר זה את היישומונים - Minyanim, MinyaNow, Find a Minyan ו"מניינים".

אינדקס החיים היהודיים

אפליקציה אחת מאגדת תחתיה אינדקס מקוון של החיים היהודיים בארץ ובעולם. באפליקציה ניתן למצוא בהתאם להגדרות המיקום שלכם מסעדות כשרות, קייטרינג כשר, מרכולים לרכישת מזון כשר, מלונות, בתי כנסת, מקוואות, בתי קברות, מרכזי זהות יהודיים, וחופים ובריכות נפרדות בעיר בה אתם נמצאים. האפליקציה מאפשרת לקבל את המידע הן בעברית והן באנגלית.

איתור מסעדות כשרות

אפליקציות נוספות המשרתות מבקרים יהודיים ברחבי העולם הן GPS מיוחד המציין מסעדות כשרות ומאפשר לאתרם בקלות במסגרת יישומון Kosher GPS (בשפה האנגלית) וכן אפליקציה המכונה Kosher Near Me המאפשרת לאתר מסעדות כשרות בקרבת מיקומכם הנוכחי.

ברכת המזון – בנוסחים שונים

סיימתם לאכול ואתם מעוניינים לקרוא ברכת המזון, אך אבוי המקום אינו מציע ברכונים. שפע של אפליקציות ייעודיות מציעות את הברכות בנוסחים שונים. יישומון Birkat Hamazon כולל מספר גרסאות של הברכה, "ברכז המזון – נוסח ע"מ" כולל את הברכה לפי עדות המזרח ואפליקציית "ברכז המזון" כוללת את שני הנוסחים של הברכה.

הדלקת נרות שבת

נמצאים בעיר זרה ואינכם בטוחים מתי להדליק את נרות השבת? כל עוד לא נכנסה השבת תוכלו להיעזר במגוון אפליקציות המזהות את מיקומכם ומציגות את שעת כניסת השבת וזמני הדלקת הנרות הרלוונטיים לאותה עיר. בין האפליקציות הללו ניתן למצוא את: Shabat Candles Time, את יישומון Shabat Shalom את אפליקציית Shabbos Zmanim וכן יישומון Shabat & Holiday Times.

פרשת השבוע

לא בטוחים מהי פרשת השבוע? בקרו באפליקציית Parashat Calender המציגה בצורה גרפית נוחה לוח שנה ובו ציון פרשות השבוע. אפליקציות "5 דקות תורה ביום", "פרשת השבוע", "אורו של מרן" ו"דבר תורה" יעניקו גם מגוון קטעי קריאה מרתקים העוסקים בפרשת השבוע ובלקחיה על פי דברי חכמה של רבנים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר