גרסת החוקרים

"נתניהו ביקש את העימות, אבל לא חזר אלינו"

מה באמת היה במהלך חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא ניתן לדעת בוודאות, אך גרסה שמוסר הערב גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, פורכת את טענותיו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Amit Shabi, פלאש 90)

גורם בכיר המקורב לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו צוטט הערב (רביעי) ב'החדשות', במענה מוחץ לטענותיו כי ביקש מהחוקרים להתעמת עם עדי המדינה נגדו.

לדבריו, אף שתחילה אכן נתניהו ביקש פעמיים את העימות הזה, אך בהמשך התנה אותו בהתייעצות מקדימה שיערוך עם עורכי דינו - ומאז שוב לא יצר קשר עם צוות החקירה בענין זה.

"אני רוצה מאוד עימות", אמר ראש הממשלה פעם אחת לפי הגורם הבכיר, "אבל אני חייב לבדוק עם עורכי הדין שלי; אני לא יודע אם הם ירצו את העימות הזה".

בהזדמנות נוספת, שמהלך אירעה אחת מחקירותיו בקיץ 18', שוב ביקש נתניהו את העימות עם עדי המדינה, אך שוב ביקש להיוועץ עם עורכי דינו. באותה הפעם השיבו לו החוקרים: "אם תרצה, אפשר לעשות עימות".

מאז, כך על פי הגורם הבכיר, אף אחד מגורמי החקירה לא שמעו דבר בענין מראש הממשלה נתניהו או ממי מפרקליטיו.

הגורם הוסיף, בשיחה ל'החדשות': "כשהוא או הם רצו להגיד לנו משהו, הם ידעו למצוא אותנו. הבנו את ההפך; שנתניהו לא רוצה עימות, כי הוא לא חזר אלינו. להגיד שהוא רוצה עימות כשהחקירה הסתיימה, זה רצון שלו לעצור את ההחלטה - שהוא מבין שאמורה להתקבל בקרוב מאוד".

"ההצהרה הדרמטית" של נתניהו, השבוע (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: תומר נויברג / Flash90)

כזכור, שלשום הקפיץ נתניהו מדינה שלמה כשהודיע שימסור "הצהרה דרמטית" - שבהמשך התבררה בסך הכל כ"חשיפת" טענותיו כי במהלך חקירותיו דרש עימות עם עדי המדינה נגדו אך הוא סורב.

נתניהו אמר: "אני מבקש להתעמת עם כל העדים שמסרו דברים שלא תואמים את העמדה שלי, את האמת. אני אסתור את כל הדברים שהם אומרים. אני יודע את האמת ובטוח בה ב-4000%. אבל איך אפשר להגיע לאמת אם לא נותנים לי להתעמת איתם ולא מזמנים עדים שמחזיקים במידע שיכול להפריך את הטענות".

פרקליטיו של נתניהו מסרו הערב בתגובה לדברי הגורם הבכיר: "ראש הממשלה דוחה בשתי ידיים את הניסיון לגלגל אליו את המחדל שבאי-קיום עימות עם עדי המדינה. ראש הממשלה יזם ודרש פעמיים להתעמת עם עדי המדינה והעובדה שלא נערך עימות הוא מחדל שרובץ כולו לפתחה של המשטרה. גם הערב ראש הממשלה חוזר על דרישתו לעימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר