למרות הזעם בבעלזא

'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' חתמו על ריצה משותפת

למרות הזעם של בעלזא על מיקום נציגם ברשימה המאוחדת, בוועדת השמונה של 'אגודת ישראל' אישרו את ההסכם עם 'דגל', ובצהריים, שתי הסיעות חתמו על ריצה משותפת (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בשבט תשע"ט | 16.01.19
החתימה על ההסכם, היום (באדיבות המצלם)

האחדות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' לקראת הבחירות הארציות, יוצאת לדרך. בצהריים (רביעי) חתמו הצדדים על הליכה משותפת בבחירות הקרובות, זאת לאחר שההסכם אושר בוועדת השמונה של 'אגודת ישראל'.

תחילה דובר כי 'דגל התורה' תרוץ בנפרד לאור המחלוקת והתוצאות בבחירות המקומיות, וההבנה כי 'דגל התורה' לא תסכים לקיפוח המתמשך של ה-60-40. אלא שבהוראת גדולי התורה הגיעו המפלגות לסיכומים המאפשרים ריצה משותפת.

הח"כים לאחר החתימה

על פי הסיכומים, החלוקה בין המפלגות תהיה שווה, כאשר נציג 'אגודת ישראל' יעקב ליצמן יקבל את המקום הראשון, אך בסוגיית התפקידים 'דגל התורה' תקבל זכות בחירה ראשונה.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי ההסכם בין הצדדים תקף למשך שתי קדנציות, כאשר לקראת הקדנציה השלישית יבואו הצדדים לחשיבה מחודשת.

בהודעה משותפת מטעם "אגודת ישראל" ו''דגל התורה" נאמר כי "רשימת 'יהדות התורה המאוחדת' הכוללת את סיעות אגודת ישראל ודגל התורה חתמה על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות.

"מדובר במהלך אחדות היסטורי בין הסיעות שהצליחו להגיע להסכם ביניהם מבעוד מועד, מספר חודשים לפני המועד הרשמי להגשת הרשימות לכנסת, זאת הודות לשיתוף פעולה הדוק ומלא בין נציגי הסיעות ובהכוונת מועצות גדולי התורה, הרואים באחדות הפנימית בין הסיעות ערך גדול וחשוב לטובת הציבור החרדי".

ח"כ אורי מקלב אמר לאחר חתימת ההסכם: "התפקידים הם ההשלכות של ההליכה המשותפת, גם בתקופות הקשות לא דרדרנו את מערכת היחסים שלנו, אנחנו הצגנו אחדות ועכשיו על הציבור להראות את כוחו".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר: "יהדות התורה ניגשת לבחירות אלו באחדות מלאה ובכוחות משותפים. אנו עדים לצעד מבורך של קידוש השם גדול, להיות המפלגה הראשונה בישראל שמגיעה לסיכום מוקדם על סדר הרשימה ומתוך אחדות. אני בטוח שהמהלך יביא לתוספת כוח משמעותית בבחירות ולהצלחה גדולה בס"ד".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "זהו הישג אדיר שכמעט שלושה חודשים לפני הבחירות הו יום דגל התורה ואגודת ישראל חותמים על ריצה משותפת באחדות בלי להתקוטט כמו בימים שהיו בעבר. זהו יום כיפור של כל הפרשנים שלא צפו את זה קורה".

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "היום הזה הוא סגירת מעגל. כאשר הוקמה דגל לפני שלושים שנה הייתה אווירה כביכול הליטאים והחסידים צריכים ללכת בנפרד. הרבי מבעלז הצטרף לרב שך זצ"ל כדי להראות שחייבים ללכת ביחד".

ח"כ משה גפני אמר כי "מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו. אנחנו הסיעה הראשונה שסיימה את דיוניה הפנימיים ויוצאת בעז"ה לבחירות בהסכם שוויוני שעושה נחת רוח לגדולי התורה זצ"ל ולהבחל"ח לגדולי התורה שליט"א".

אמש (שלישי) נחשף ב'כיכר השבת' כי בחסידות בעלזא זועמים על סדר הרשימה בתוך אגודת ישרא,. כאשר לדבריהם נציג החסידות המקום רביעי ברשימה עלול להישאר מחוץ לכנסת במידה ולא ייכנסו מספיק מנדטים.

עוד נחשף ב'כיכר השבת' כי 'דגל התורה' תעמיד את יצחק פינדרוס כמועמדה לכנסת במקום הרביעי (השמיני ברשימה המאוחדת) במקומו של אליעזר סורוצקין שימשיך בתפקידו הגדולים בחינוך העצמאי ובלב לאחים.

בכירי 'דגל' לקראת החתימה על ההסכם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר