מתקפה חריפה

דרעי: רפורמים עושים שימוש פוליטי בעצמות נרצחי שואה

שר הפנים אריה דרעי תוקף את הקהילה הרפורמית בהונגריה המתנגדת לקיום חיפושים אחר עצמות נרצחי השואה בגדות הדנובה: "עושים חשבונות פוליטיים וציניים על גבם של נרצחי השואה" (עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בגדות הדנובה (צילום: באדיבות המצלם)

שר הפנים אריה דרעי יוצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד הקהילה הרפורמית בהונגריה בעקבות ההתנגדות מצידה לאיתור, משייה והבאה לקבורה של עצמות היהודים שנרצחו על גדות הדנובה, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

לדברי דרעי: "הענקת כבוד אחרון לקדושים אלו זו משימה יהודית ואנושית חשובה מאין-כמותה. העובדה שיש מי שעושים חשבונות פוליטיים וציניים על גבם של נרצחי השואה היא דבר נורא ומזעזע שראוי לכל גינוי".

"הזדעזעתי עמוקות מהודעת הקהילה הנאולוגית בהונגריה" הוסיף שר הפנים: "אשר החליטה בתואנות שווא ובניגוד לצו המצפון היהודי, להתנגד למבצע הוצאת עצמותיהם של קדושי השואה הי"ד מעמקי נהר הדנובה והבאתם לקבורה יהודית.

"בהזדמנות זו, אני רוצה לשוב ולברך את שר הפנים ההונגרי וכן את ראש ממשלת הונגריה על ההתגייסותם למשימת קודש זו, וקורא להם לא להירתע ולהמשיך לפעול להבאת קדושי השואה לקבר ישראל".

אריה דרעי בהונגריה, בשבוע שעבר

כזכור, בהודעה רשמית מסוף השבוע שפורסמה על ידי הקהילה הרפורמית בהונגריה, נאמר כי: "הפרעת מקום מנוחת המתים הוא נושא מורכב ורגיש. לחפש ולחקור אחר עצמות זה מיותר, כמו כן, זה פוגע בכבוד ובמנוחת המתים, יהודים ולא יהודים גם יחד, וגם מנוגד להלכה היהודית".

עוד טענו, כי אין לדעת שאכן מדובר בעצמות יהודים ולא בנרצחים בני דתות אחרות. לאור כך, לדבריה, העבירה הקהילה הרפורמית בקשה בכתב לשרי הפנים, הישראלי וההונגרי, שיעצרו את החיפושים באופן מיידי: "היות שחיפושים אלה אינם מוצדקים".

ההודעה פורסמה למרות שהיוזמה לבצע את החיפושים נולדה לבקשת הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, והרב הראשי של איגוד הקהילות היהודיות האורתודוקסיות 'עמיך' בהונגריה הרב שלמה כובש, בפגישה שהתקיימה בירושלים ביולי של שנה שעברה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבאן, לאור מספר חוות דעת הלכתיות התומכות בחיפושים.

גורם בכיר ברבנות אירופה אומר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אולי הרב אריה דרעי יסביר לנו כאשר ימצא שריד שלד אדם בנהר הדנובה, על סמך מה יחליט שמדובר ביהודי מקרבנות השואה ולא באיזה נאצי קצין ס.ס. שנהרג על ידי הצבא האדום או להיפך, או בכלל מדובר על חייל מונגולי שנתקע בעברו את נהר הדנובה לפני מאות בשנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר