פרסום ראשון

ימי ליאון: בחירות במנהלים הקהילתיים בירושלים - השנה

הדרישה של החרדים, תושבי השכונות המעורבות בירושלים, לקיום בחירות למינהל הקהילתי בשכונות המעורבות - התקבלה ע"י ראש העיר משה ליאון, כך נודע ל'כיכר' (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון, ראש העיר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: הדרישה של החרדים, תושבי השכונות המעורבות בירושלים, לקיום בחירות למינהל הקהילתי בשכונות המעורבות - התקבלה, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בשנים האחרונות סירב ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, לערוך בחירות במנהלים הקהילתיים, מה שהביא לשליטה חילונית מובהקת במנהלים, גם בשכונות בהן מתגוררים חרדים רבים.

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש העיר משה ליאון הנחה לקיים בחירות למינהלים הקהילתיים כבר בשנה הקרובה, זאת לאחר שמיד עם כניסתו לתפקיד, הגישו תושבי השכונות המעורבות פנייה לקיים בחירות למינהל הקהילתי בשכונתם, בטענה כי הם אינם מייצגים באופן הולם את התושבים בשכונה.

בין השכונות בהן צפויות להיערך בחירות - הר חומה, הגבעה הצרפתית, רמות, גילה ושכונות נוספות.

בשנים האחרונות חל גידול ניכר במספרם של המשפחות החרדיות המתגוררות בשכונות המעורבות. כך לדוגמא בשכונת הגבעה הרצפתית, בשנים האחרונות הגיעו מאות משפחות חרדיות להתגורר בשכונה, אך בקדנציה של ברקת נמנעו מקיום בחירות.

גורם בעירייה מציין בפני 'כיכר השבת' שכונה נוספת בה דורשים התושבים בחירות במנהל הקהילתי, שכונת הר חומה, בה מתגוררים קרוב ל-1000 משפחות חרדיות.

סגן ראש עיריית ירושלים, ישראל קלרמן, שהיה ממובילי המאבק לקיום בחירות במינהלים ונועד בנושא עם נציגי התושבים בהר חומה, אמר ל'כיכר השבת' כי "אין שום עניין שיהיו בחירות לשם בחירות, יש עניין אחד וברור – שהמינהלים הקהילתיים בכל שכונה ייתנו לתושבים את המקסימום שמגיע להם".

לדברי קלרמן, "לא יכול להיות שבשכונת רמות, שכולם יודעים מהו שיעור החרדים אל מול הציבור הכללי, ישלוט מנהל שלא מתייחס לציבור החרדי. אותו הדבר בקרית היובל ובשכונת הר חומה שגם יש ציבור חרדי גדול שלא מקבל את השירות המגיע לו. והבחירות יפתרו לנו את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר