סערת גשר יהודית

"אם הגשר ייבנה בשבת - נציע מחאה המונית בתל אביב"

במשרד התחבורה טוענים כי בג"ץ קיבל את עקרונות השר כץ לבניית גשר יהודית, בניגוד להודעה של עיריית תל אביב • בוועדת הרבנים כבר מאיימים לצאת במחאה המונית במקום העבודות (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בניית גשר יהודית (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

מזכיר ועדת הרבנים למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף, מאיים כי במידה ואכן יתבצעו עבודות בשבת לבניית גשר יהודית, הרי שהוועד תמליץ לגדולי ישראל לקיים מחאת ענק בתל אביב.

כפי שדווח אמש (שלישי) ב'כיכר השבת', עיריית תל אביב הודיעה כי הפרקליטות השיבה לבג"ץ כי בניגוד להחלטת שר התחבורה ישראל כץ, החל מהשבת הקרובה ולמשך שש שבתות, יתבצעו העבודות הנדרשות לבניי גשר יהודית.

כזכור, העבודות שייועדו דווקא לשבת קודש, בוטלו בעקבות דרישת המפלגות החרדיות משר התחבורה ישראל כץ שהורה לבחון חלופות לבניית הגשר בימות החול.

בתגובה, עתרה עיריית תל-אביב לבג"ץ וטענה כי ביצוע העבודות במהלך השבוע יגרום לשיבושי תנועה כבדים.

העירייה טענה אמש כי משרד התחבורה הסכים לביצוע העבודות בשבת במקביל לביצוע עבודות החשמל במסילת הרכבת בנתיבי איילון, כחלק מהפרויקט של הקו המהיר מירושלים לתל אביב.

אלא שדובר משרד התחבורה הכחיש את הודעת העירייה ומסר כי גשר יהודית יוקם בהתאם לעקרונות שקבע השר כץ.

העקרונות, הן - דחית העבודות בחצי שנה - כדי לשלים את היערכות הרכבת לביצוע פרויקט החשמול, ביטול התוכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון להקמת הגשר וביצוע העבודות להקמת הגשר במועדי העבודות לחשמול הרכבת, תוך מתן עדיפות לרכבת.

מזכיר ועדת הרבנים למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף, אומר ל'המודיע' כי "כרגע ממתינים לראות כיצד ייפול דבר, בשאלה מי מנהל את המדינה, האם הממשלה באמצעות משרד התחבורה, או השלטון מקומי העושה דין לעצמו".

לדברי גולדקנופף, "והיה אם אכן יתאמת החשש וייערכו חס וחלילה עבודות ב'גשר יהודית' בשבת, נעלה הצעה על שולחנם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, שכל תושבי תל אביב שומרי השבת ייקראו לצאת למקום בשבת ולהביע את זעקתם ומחאתם במחאה המונית ציבורית הזועקת נגד רמיסת השבת בריש גלי על ידי ראש עיר יהודי רחמנא לצלן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר