ניסיון ריגול?

רחפנים בלתי מזוהים צילמו בסיס מסווג של חיל האוויר

חיילים בבסיס סודי של צה"ל הבחינו ברחפנים בכמה מקרים - אך המפעילים לא אותרו, כך חושף הפרשן הצבאי של 'ישראל היום' יואב לימור. בצה"ל בודקים האם מדובר במעשה קונדס או שמא בניסיון ריגול (צבא)

רחפן. אילוסטרציה (צילום: משה שי - פלאש 90)

בסיס מסווג של חיל האוויר צולם באחרונה בידי רחפנים. לצה"ל לא ברור מי אחראי לצילומים, ואיזה שימוש נעשה בהם, כך חושף הבוקר (רביעי) הפרשן הצבאי של 'ישראל היום', יואב לימור.

לפי הדיווח, הבסיס המדובר צולם בכמה מקרים בחודשים האחרונים. חיילים המשרתים במתקן המסווג הבחינו ברחפנים שטסים במקום, ככל הנראה במטרה לצלם את הפעילות שבו. החיילים דיווחו על הרחפנים אך מפעיליהם לא אותרו בזמן אמת.

הפעלת הרחפנים באזור הבסיס המסווג מטרידה מאוד את המפקדים במקום, וכן את מפקדת חיל האוויר ואת גורמי ביטחון המידע בצה"ל. מאמץ רב הושקע בניסיון לאתר מי אחראי להפעלתם, ואם הצילום נעשה כמעשה קונדס, או שמא במכוון, מתוך כוונה לאסוף מידע.

גורם בכיר הבקיא בנושא אמר ל'ישראל היום' כי החשש הוא שייעשה שימוש במידע שצולם. לדבריו, גם אם הצילומים נעשו בתמימות ולא על ידי גורם עוין, עצם חשיפת הפעילות במתקן עשויה להסב נזק ביטחוני משמעותי.

עוד אמר: "הרחפנים הפכו בשנים האחרונות לנושא שמעסיק מאוד את מערכת הביטחון, את צה"ל בכלל ואת חיל האוויר בפרט. הדאגה היא בכמה דברים, החל בהפרעה לפעילות השוטפת של מטוסי ומסוקי חיל האוויר, ועד לשימוש ברחפנים לאיסוף מידע על ידי גורמים עוינים או מתוך סקרנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר