פרסום ראשון

המאבק החדש של הקיצונים: חילולי קברים בירושלים

"הסבא והסבתא שלי היו גרים באזור לפני הרבה שנים, אז אולי מדובר בקברי יהודים. וגם אם אלו ערבים - חובה להיאבק": צפו בתיעוד מהמאבק החדש של הקיצונים בשייח ג'ארח (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת ההפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בשכונת שייח ג'ארח שבמזרח ירושלים, סמוך לקבר שמעון הצדיק ו'כביש 1', החלו לאחרונה עבודות תשתיות ופיתוח - שהקפיצו את החרדים הקיצונים בעיר.

מתברר, שלטענת הקיצונים, יש במקום קבר, והם אף זיהו תחילת מערת קבורה שלימה. בעקבות כך הגיעו הלילה (רביעי) עשרות מפגינים לאתר העבודות, כדי למחות על המשך ביצוען.

ל"כיכר השבת" נודע, כי פעילי המזוהים כאנשי ארגון 'אתרא קדישא' הנאבק ב'חיטוטי שכבי', ניגשו לפועלים הערבים שהיו במקום, ואיימו עליהם: "אם לא תפסיקו - אנחנו נפסיק אתכם"...

כוחות משטרה הוזעקו לאתר העבודות, ובינתיים הפועלים הפסיקו לעבוד - עד שהצדדים יגיעו להסדר כלשהו שימנע את המהומות, כשפעילים קיצונים נותרים בשטח כדי להמשיך את הפיקוח המתחייב לדעתם.

במענה לשאילת כתב 'כיכר השבת' האם ידוע כי במקום קבורים יהודים, ענה אחד ממארגני המאבק החדש: "הסבא והסבתא שלי היו גרים באזור לפני הרבה שנים, וכמותם עוד הרבה יהודים. ב'חיטוטי שכבי' אין פשרות; אם יש ספק - אין ספק: נאבקים עד הסוף".

"וגם אם יתברר שמדובר בערבים המאבק שווה, כי היום זה מתחיל בקברי מוסלמים - מחר זה יגיע לקברי יהודים וצדיקים. אנחנו לא הולכים לעזוב את הפועלים שם ולו לרגע אחד", הוסיף פעיל קיצוני אחר בהתלהבות.

צפו בתיעוד

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר